Iranian Agriculture News Agency

نروژ سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن ماهی سالمون در قفس پرورش می دهد

تفاهم نامه همکاری های علمی و فنی دامپزشکی ایران و نروژ

عقد تفاهم نامه همکاری های علمی و فنی بین دامپزشکی ایران و نروژ در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور و سفیر نروژ در تهران مورد تاکید قرار گرفت

تفاهم نامه همکاری های علمی و فنی دامپزشکی ایران و نروژ


به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این دیدار، مهدی خلج با بیان این که کشور ایران دارای زمینه های صادراتی مناسب به اتحادیه اروپا است،اظهار داشت: در این زمینه میگوی ایران طبق الزامات و استانداردهای اتحادیه اروپا به کشورهای عضو صادر می شود .

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به زمینه های همکاری دامپزشکی ایران و دامپزشکی نروژ خواستار توسعه همکاری های علمی و فنی دو کشور در چارچوب تفاهم نامه مشترک شد .

در این دیدار، سفیر نروژ نیز برای پیگیری عقد تفاهم نامه مشترک بین دامپزشکی ایران و نروژ و برگزاری دوره های آموزشی دامپزشکان شاغل در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های ماهی در قفس اعلام آمادگی کرد .

" نورهیم" گفت: کشور نروژ پیشگام در تولید ماهیان پرورشی در قفس بوده و در این زمینه دارای تکنولوژی و روش های پیشرفته علمی جهت پیشگیری و کنترل بیماری های ماهیان پرورشی است .

نروژ سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن ماهی سالمون در قفس پرورش می دهد. از آنجایی که پرورش ماهی در قفس در کشور ما به صورت جدی آغاز شده و در حال توسعه است، لزوم استفاده از تجارب علمی کشورهای پیشگام از جمله نروژ ضروری به نظر می رسد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید