Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در گفت‌وگو با ایانا:

پای آبزیان ایرانی به سفره 44 کشور جهان باز می‌شود/ تسریع صادرات آبزیان با قرار گرفتن در کریدور سبز

کریدور سبز امتیاز ویژه‌ای است که کشور روسیه برای محصولات ایرانی قائل شده و بدین‌ترتیب آبزیان ایران نیز در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن، میهمان سفره‌های این کشور می‌شوند.

پای آبزیان ایرانی به سفره 44 کشور جهان باز می‌شود/ تسریع صادرات آبزیان با قرار گرفتن در کریدور سبز


دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از پیوستن این اتحادیه به کریدور سبز بین‌المللی و روسیه خبر داد و گفت: کریدور سبز کل محصولات صادراتی را دربر می‌گیرد، اما در بخش آبزیان اگر صادرکننده‌ای از طریق اتحادیه عمل کند، می‌تواند بدون معطلی محصول خود را ظرف کوتاه‌ترین مدت ارسال کند و آزمایش‌ها و سایر مراحل بعد از ترخیص انجام شود.

علی‌اکبر خدایی افزود: در گذشته این کریدور را کشور روسیه برای ترکیه قائل شده بود، اما در حال حاضر برای ایران نیز چنین مزیتی را قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات آبزیان متأثر از برجام نبود، اما احتمال افزایش صادرات در این شرایط به کشورهای اروپایی فراهم شد.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ادامه داد: برجام باعث حل شدن نقل و انتقالات بانکی و سرعت در عملیات فوق شده است.

خدایی با اعلام افزایش توسعه صادرات آبزیان تصریح کرد: از گذشته نیز صادرات میگو به 20 کشور جهان و صادرات کلی آبزیان به 44 کشور دنیا انجام می‌شد و از این پس افزایش مجدد صادرات، سرعت و افزوده شدن کشورهای جدید در دستور کار است.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر که حجم تولید ماهی قزل‌آلا افزایش یافته است، بازار خاص همسایگان اطراف و صادرات به کشورهایی همچون ویتنام و ژاپن مدنظر است، اما هنوز محموله‌ای صادر نشده است./

M-950319-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید