Iranian Agriculture News Agency

مدیر بازاریابی خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایانا:

نخستین محموله سه تنی گیلاس خراسان شمالی به مسکو صادر می‌شود

نخستین محموله گیلاس خراسان شمالی پنج‌شنبه هفته جاری در صورت نهایی شدن گواهی بهداشتی راهی مسکو خواهد شد.

نخستین محموله سه تنی گیلاس خراسان شمالی به مسکو صادر می‌شود


مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هرچند گیلاس تولیدی خراسان شمالی از طریق بازرگانان پایتخت به مقصد روسیه بارگیری شده بود، اما با رایزنی‌های صورت‌گرفته، زمینه برای صادرات مستقیم میوه به کشور روسیه از خراسان شمالی آغاز خواهد شد.

محمدزاده افزود: با رایزنی‌های صورت‌گرفته انتظار می‌رود نخستین محموله سه تنی گیلاس از طریق خطوط هوایی به کشور روسیه صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: صادرات محموله‌های میوه خراسان شمالی، منوط به صدور گواهی بهداشتی سازمان حفظ نباتات است.


10 هزار دلار ارزش ریالی محموله گیلاس

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی ادامه داد: هر کیلوگرم گیلاس خراسان شمالی به قیمت 505 دلار در بازارهای روسیه به فروش می‌رسد.

محمدزاه تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله 10 هزار و 389سنت خواهد بود و انتظار می‌رود به مرور صادرات زردآلو، هلو و سایر میوه‌های سردرختی نیز به مقصد مسکو با سهولت بیشتری انجام شود و حجم صادرات محصولات باغی استان خراسان شمالی به روسیه به بیش از 50 میلیون دلار افزایش یابد.


3000 تن انگور به پاکستان رفت

وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته سه‌هزار تن انگور به کشور پاکستان صادر شده است، تأکید کرد: علاوه بر انگور برای صادرات زعفران نیز برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته است که با قدرت گرفتن رایزنی‌ها می‌تواند در اقتصاد خارجی این محصول نقش عدیده‌ای ایفا کند./

F-950318-03
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید