Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تعاونی روستایی ایران در گفت‌وگو با ایانا:

بیش از 50 درصد شیرخشک‌های دولتی صادر شد

با وجود انتقادهای بسیار در اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام، اما سازمان تعاونی روستایی ایران در این طرح ورود کرد و تا حدودی توانست شیرخام مازاد را از بازار جمع‌آوری کند. هرچند مقدار خریداری شده از دامداری‌ها به اندازه‌ای نبود که قیمت آن را افزایش دهد.

بیش از 50 درصد شیرخشک‌های دولتی صادر شد

رئیس سازمان تعاونی روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از 50 درصد شیرخشک‌هایی که از کانال خریدتضمینی شیرخام تولید شده‌اند، صادر شده است.

حسین صفایی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از 200 هزار تن شیرخام از دامداری‌های مختلف کشور خریداری شده است، افزود: البته در حال حاضر خرید تضمینی متوقف شده، اما استثنائاً در فروردین‌ماه آن هم تنها در استان اصفهان، این خرید صورت گرفت که طی یک ماه، 14 تا 15 هزار تن از این محصول از دامداران خریداری شد.

به گفته وی، از آنجا که استان اصفهان، تولیدکننده نخست شیرخام در کشور است، اگر در طول فروردین‌ماه، خرید تضمینی شیرخام از این استان انجام نمی‌گرفت، مطمئناً دامداران بومی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شدند، ضمن اینکه بیشتر کارخانه‌ها در زمان گفته شده به حالت نیمه تعطیل بودند.

رئیس سازمان تعاونی روستایی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر صحت نشت شیرخشک‌های دولتی در کارخانه‌های صنایع لبنی، خاطرنشان کرد: اگر هم این اتفاق افتاده باشد، این محصول تنها به دو یا سه کارخانه‌ای ارسال شده که در تولید شیرخشک نوزاد از آنها استفاده شده است. بنابراین به هیچ وجه شیرخشک‌های دولتی به قصد تولید شیر به کارخانه‌ها نرفته است./

V-950218-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید