Iranian Agriculture News Agency

در نشست رئیس هیأت‌مدیره سازمان تعاون روستایی و سازمان نظام صنفی اعلام شد:

آیین‌نامه نظام صنفی کشاورزی در آستانه اصلاح و ارتقا/ فراخوان از نظام صنفی برای همکاری در افزایش تولید محصولات استراتژیک

سازمان نظام صنفی کشاورزی به‌عنوان یکی از بازوهای مؤثر در حوزه کشاورزی به کمک افزایش تولید محصولات استراتژیک با توجه به رتبه وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیاید.

آیین‌نامه نظام صنفی کشاورزی در آستانه اصلاح و ارتقا/ فراخوان از نظام صنفی برای همکاری در افزایش تولید محصولات استراتژیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس هیأت‌مدیره سازمان تعاون روستایی ایران در نشست مشترکی با سازمان نظام صنفی کشاورزی گفت: ضرورت دارد سازمان نظام صنفی با تمرکز بر بحث آموزش و برنامه‌ریزی کردن تولید توسعه‌یافته و رسانه‌ای کردن مسائل و مشکلات کشاورزان، گام‌های مؤثری در توسعه کشاورزی و افزایش تولید محصولات استراتژیک بردارد.

حسین صفایی افزود: نظام صنفی می‌تواند مسائل و مشکلات کشاورزان و حوزه کشاورزی را از طریق ظرفیت رسانه‌ها منعکس کرده و نقش اثرگذاری در تولید توسعه‌یافته با انتقال اطلاعات آکادمیک به مزرعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توفیق جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی، این سازمان با داشتن بدنه مویرگی در سطح بهره‌برداران حوزه تولید که بیش از یک‌سوم جمعیت را شامل می‌شود، می‌تواند اثرگذاری زایدالوصفی برای تولید بهینه و حفظ ذخایر آب و خاک داشته باشد و کشاورزی کنونی را به پیشه کشاورزی اقتصادی و تولید مقرون به صرفه نزدیک کند.

صفایی استفاده از نیروهای کارآمد و مشاوران باتجربه در سازمان نظام صنفی برای افزایش شاخص‌های رفاه در روستاها و تبدیل آنها به کانون‌های تولید را یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت سازمان نظام صنفی دانست و اظهار امیدواری کرد که با ابلاغیه‌ای که توسط وزیر جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت، هرچه سریع‌تر نظام صنفی بتواند به‌عنوان یکی از ارگان‌های تأثیرگذار با همه ظرفیت‌های ممکن در خدمت اقتصاد کشاورزی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور نیز با اشاره به تأکید وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی بر اهمیت ارتقای جایگاه نظام صنفی اظهار داشت: پیگیری مفاد ابلاغیه وزیر در راستای تقویت نظام صنفی و حل مشکلات بهره‌برداران و کشاورزان و تعامل سازنده سازمان‌ها و مدیریت‌های جهاد کشاورزی استانی و شهرستانی، از مهم‌ترین ضرورت‌های کنونی نظام صنفی است.

محمد شفیع‌ملک‌زاده ادامه داد: در این آیین‌نامه اصلاحی که جهت بررسی و تصویب به هیأت دولت ارسال شده و تاکنون 10 جلسه در کمیسیون‌ها و کمیته‌های فرعی دولت تشکیل شده، مفاهیم مندرج مورد بحث و تبادل نظر همه‌جانبه قرار گرفته و در آیین‌نامه اصلاحی، هفت رده کاری در قالب اتحادیه یا انجمن برای نظام‌های صنفی شهرستانی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این آیین‌نامه که هم‌اکنون در کمیسیون اصلی دولت در حال بررسی است، توسط رئیس سازمان تعاون روستایی ایران پیگیری می‌شود./

F-950129-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید