Iranian Agriculture News Agency

در دیدار مشترک جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی و وزیر کشاورزی قزاقستان عنوان شد :

پیشنهاد ایران برای کشت فراسرزمینی محصولات استراتژیک در قزاقستان

در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی و وزیر کشاورزی قزاقستان، راه های توسعه کشت فراسرزمینی در این کشور بررسی شد.

پیشنهاد ایران برای کشت فراسرزمینی محصولات استراتژیک در قزاقستان
در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی و وزیر کشاورزی قزاقستان، راه های توسعه کشت فراسرزمینی در این کشور بررسی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمد علی جوادی در این دیدار به منظور کشت فراسرزمینی در قزاقستان پیشنهاد داد که زمین هایی که در اختیار مراکز تحقیقات این کشور است به کشت فراسرزمینی محصولات استراتژیک توسط ایران اختصاص یابد.
وی همچنین از وزیر کشاورزی قزاقستان خواست، تا در کشت فراسرزمینی دانه های روغنی، یارانه هایی که به تولید کنندگان قزاقی پرداخت می شود، به تولید کنندگان ایرانی نیز تعلق بگیرد.
جوادی افزود: ایران به کشت دانه های روغنی توجه ویژه ای دارد و کشت فراسرزمینی این محصولات به نفع هر دو کشور است.
جوادی همچنین پیشنهاد داد، شرکت های ایرانی با مشارکت شرکت های قزاقستان ، باغات مختلف در قزاقستان ایجاد کنند و تولیدات آن را به روسیه و سایر کشورها صادر کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های کشاورزی میان دو کشور عملیاتی شود.
در این دیدار آسیلجان مامیتبکوف وزیر کشاورزی قزاقستان ضمن استقبال از کشت فراسرزمینی توسط ایران، گفت: شرایط حمایت دولت قزاقستان از تولید کنندگان قزاقی و ایرانی یکسان است و حمایت ما شامل حال تولید کنندگان داخلی و خارجی می شود.
وی در مورد کشت ذرت اظهار داشت: قزاقستان علاقه مند به توسعه کاشت و تولید ذرت است و دو کشور می توانند در این زمینه پروژه مشترک داشته باشند.
وزیر کشاورزی قزاقستان افزود: صدها هکتار زمین می تواند به کشت ذرت اختصاص یابد و ما می توانیم تولید مشترک این محصول را داشته باشیم و تولیدات را به سایر کشورها مانند چین صادر کنیم.
وی ادامه داد: در تولید مشترک ذرت، ما می توانیم از امکانات و تکنولوژی های پیشرفته ایران استفاده کنیم.
مامیتبکوف گفت: ما آماده ایم زمین های کشاورزی خود را به کشت فراسرزمینی اختصاص دهیم و اجاره این اراضی 25 ساله و قابل تمدید است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید