Iranian Agriculture News Agency

امحای 27 تن میوه قاچاق امروز در تهران انجام شد؛

واکنش یک مسئول حفظ نباتات به گلایه‌های مردمی از امحای میوه‌های قاچاق

از آنجا که میوه‌های قاچاق امحاءشده در تهران مشکوک به حمله اگروتروریسم و بیوتروریسم بودند، توزیع آنها در بین اقشار کم‌درآمد جامعه با ریسک همراه بود.

واکنش یک مسئول حفظ نباتات به گلایه‌های مردمی از امحای میوه‌های قاچاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در پی امحای 27 تن از 31 تن میوه قاچاقی که طی چند ماه اخیر از کشورهای مختلف راهی بازارهای کشور شده است و با برخی اعتراض‌ها در شبکه‌های مجازی و حتی رسانه‌ها روبه‌رو شد که خواستار کاربرد این میوه‌ها برای افراد کم‌بضاعت بودند، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در این باره به خبرنگار ما گفت: از آنجا که میوه‌های فوق از مبادی غیرقانونی به کشور وارد شده بود و مسائل اگروتروریسمی و احتمال سمی بودن برخی از این میوه‌ها می‌رفت، دستگاه‌های نظارتی به جای ریسک توزیع، آنها را امحاء کردند.

سیدمحمدرضا میر افزود: در تمامی کشورهای دنیا، میوه‌های قاچاق پس از رد شدن لودر و بلدوزر له شده و سپس بقایای آن در چاه‌های مخصوصی ریخته شده و روی چاه با خاک پوشیده می‌شود.

وی درباره مشکلات بهداشتی که پس از امحاء ممکن است بر اثر لهیده شدن و بر هم ماندن میوه‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: پس از دفن در چاه‌های مخصوص، پوشانده شدن آنها توسط خاک از مسائل این‌چنینی جلوگیری می‌کند و سپس سازمان آتش‌نشانی در محل حاضر شده و با شستشو و ضدعفونی محل و وسایلی که برای امحاء به‌کار رفته، از غیربهداشتی بودن این امر می‌کاهد.

میر، توزیع نارنگی‌های قاچاق در استان یزد بین فرهنگیان را که به صرف برخی شنیده‌ها از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد به‌شدت تکذیب کرد و اظهار داشت: رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مسئولان سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری‌های لازم را انجام دادند و هیچ‌یک از میوه‌های قاچاق، دوباره به بازار برگشت داده نشده است.

صبح امروز با حضور مسئولان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و مدیر سازمان حفظ نباتات استان تهران 27 تن از 31 تن میوه قاچاقی که از بازارهای مختلف جمع‌آوری شده بود، در محل انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌وسیله لودر امحاء شد.

لازم به ذکر است، هنوز چهار تن از میوه‌های قاچاق کشف‌شده تعیین تکلیف نشده که پس از آن دستور امحای آنها نیز صادر می‌شود؛ همچنین انگور شیلی، سیب فرانسوی، دراگون ملقب به اژدها، پوملو یا گریپ‌فروت چینی، نارنگی پاکستانی، آلوی زرد قرمز، بلوط و تمر هندی برخی از میوه‌های قاچاقی است که صبح امروز با حضور مقامات کشوری امحاء شد./

M-941219-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید