Iranian Agriculture News Agency

با همکاری معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و بانک سپه؛

سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور رونمایی شد/ رصد شفاف معاملات 1.5 میلیون تن سبوس گندم

با تبادل موافقت‌نامه همکاری میان معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک سپه، سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور رونمایی شد.

سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور رونمایی شد/ رصد شفاف معاملات 1.5 میلیون تن سبوس گندم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایشی با عنوان همایش سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور که با حضور حسن رکنی، معاون دام وزیر جهاد کشاورزی و محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه در جمع کارشناسان بانک سپه، معاونان امور دام سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و همچنین مدیران اتحادیه‌های تخصصی و شرکت‌های مربوطه مانند نهاده‌های دامی جاهد برگزار شد؛ از سامانه نرم‌افزاری نهاده‌های دامی کشور رونمایی شد تا به این ترتیب نزدیک به 1.5 میلیون تن سبوس استحصالی از کارخانه‌های آرد کشور در قالب یک شبکه شفاف و نظام‌مند تأمین و توزیع شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، معضلات پیشین روش‌های رصد سنتی تولید و توزیع سبوس برطرف شده و از این پس با استفاده از این سامانه، در استفاده تولیدکنندگان و بهره‌برداران دامپرور از کار با نرم‌افزار طراحی شده نقطه عطفی جدید رقم خواهد خورد.

برای ایجاد این سامانه سه‌هزار ساعت کار مطالعاتی و 120 جلسه مدیریتی و کارشناسی برگزار شده تا ضمن مأموریت به استان‌های پایلوت و برگزاری جلسات توجیهی که از ماه رمضان امسال کلید خورده بود، در آستانه سال نوی خورشیدی به‌صورت رسمی و فراگیر برای استفاده تمام دامداران کشور رونمایی شود.

به گزارش ایانا، در این همایش فرهاد متین‌نفس، رئیس اداره‌کل بانکداری تجاری بانک سپه با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر لزوم توجه به بهره‌وری ایجاد سامانه‌های الکترونیک از سوی بانک سپه را اقدامی در همین راستا برشمرد و گفت: پس از ایجاد سامانه فروش آرد، سامانه نهاده‌های دامی به درخواست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده است که در فاز نخست، شامل سبوس گندم و سپس مجموعه شش نهاده دامی را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه امکان استفاده از امکاناتی مانند CRM مدیریت ارتباط با مشتری و سرویس‌های GPS ، اطلاعات منطقه‌ای مشتریان و... نیز در دسترس بهره‌برداران خواهد بود.

حسن رکنی، معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در این همایش با بیان اینکه امنیت غذایی نیازمند داشتن ابزاری کارآمد در عرصه تولید و توزیع است، اظهار داشت: با توجه به شرایط روز دنیا باید برای تحقق برنامه‌های امنیت غذایی از تمام دانش روز بهره گرفت.



وی گندم را ازجمله اقلام مهمی دانست که به‌عنوان قوت اصلی مردم مورد توجه است و در سال 1394 خورشیدی بیش از هشت میلیون تن توسط شرکت‌های تحت امر وزارت جهاد کشاورزی خریداری شده است که این حجم از معاملات مستلزم برنامه‌های منسجم و شفاف مالی است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری تجربه بانک سپه در طراحی شبکه‌های نرم‌افزاری موفق افزود: در همین راستا معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از بانک سپه درخواست ارائه سامانه‌ای در قالب بسته‌های نرم‌افزاری مناسبش را کرد که پس از حدود یک سال از این درخواست امروز شاهد رونمایی از سامانه نهاده‌های دامی هستیم.

رکنی با اشاره به اینکه حدود 15 درصد گندم کارخانه‌های آرد تبدیل به سبوس می‌شود، ادامه داد: اگرچه سبوس برای کارخانه‌های آرد محصولی فرعی است، اما برای معاونت دام با توجه به تولید یک میلیون و 500 هزار تن در سال محصولی اصلی است.

وی با ابراز خشنودی از حسن همکاری کارشناسان و مدیران مجموعه بانک بزرگ سپه، اعلام کرد گزارش این همکاری مسئولانه بانک سپه را به وزیر جهاد کشاورزی مخابره خواهد کرد.

محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه نیز در این همایش با اشاره به انتظارات رایج مردم از خدمات بانکی، یکی از نقاط تمایز خدمات بانک‌های دولتی نسبت به بانک‌های غیردولتی را ایفای رسالت اجتماعی و انجام وظایف حاکمیتی برشمرد و گفت: نخستین تجربه بانک سپه در خدمت به بخش امنیت غذایی کشور، مسئولیت عاملیت خرید تضمینی گندم در سال 1390 خورشیدی بود که جایگزین بانکی با تجربه 10 سال خرید شد و جالب آن که در عرض دو ماه سامانه مورد نیاز را در خود بانک سپه تدوین و عملیاتی کرد.



وی با اشاره به اینکه "پس از سه سال اجرای موفق و رضایت بخش ادامه این مأموریت خطیر به بانک دوست، همکار و دارای کارنامه درخشان یعنی بانک کشاورزی سپرده شد"، تصریح کرد: خوشبختانه همکاران ما در این بانک نیز توانستند به نحوی شایسته این مأموریت مسئولانه را انجام دهند و البته بانک سپه نیز مفتخر است که به‌عنوان بانک مشارکت‌کننده، در تأمین منابع مالی لازم یار و همراه بانک کشاورزی بود.

مدیرعامل بانک سپه در موضعی حاکی از تواضع نسبت به جایگاه خاص بخش کشاورزی که البته موجب تبسم خاطر معاونان امور دام سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها به‌عنوان میهمانان مدعو نیز شد، تأکید کرد: "از اینکه بانک سپه را در امر با برکت کمک به بخش کشاورزی سهیم کردید، از همه شما سپاسگزارم."

به گزارش ایانا، در ادامه این همایش رکنی و چقازردی، متن تفاهم‌نامه‌های لازم را امضا و به‌صورت رسمی از سامانه الکترونیکی نهاده‌های دامی رونمایی کردند.

پیش از این در بهمن‌ماه سال جاری، سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور در راستای گسترش و توسعه دولت الکترونیک و عمل به اقتصاد مقاومتی، با حضور مدیران عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه و رؤسای اتحادیه نانوایان و انجمن آردسازان و سایر اتحادیه‌های مرتبط با حوزه گندم، آردو نان در محل بانک سپه رونمایی شده بود. با راه‌اندازی سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور، نانوایان می‌توانند با ثبت سفارش، سهمیه آرد یارانه‌ای خود را از طریق این سامانه خریداری کنند؛ لذا حال انتظار می‌رود دامداران مشتری سبوس و سپس سایر نهاده‌ها نیز به مشتریان بالفعل بانک سپه اضافه شوند./

S-941219-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید