Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم فاز نخست اجرای طرح ملی نهضت درختکاری

امروز ساعت 10؛ حامیان نهضت درختکاری در پارک پردیسان گردهم می آیند

مراسم فاز نخست اجرای طرح ملی نهضت درختکاری، امروز چهارشنبه در پارک پردیسان برگزار می شود.

امروز ساعت 10؛ حامیان نهضت درختکاری در پارک پردیسان گردهم می آیند


همزمان با هفته منابع طبیعی و پاسداشت روز درختکاری، مراسم فاز نخست اجرای طرح ملی نهضت درختکاری، چهارشنبه این هفته در پارک پردیسان برگزار می شود.

به گزارش ایانا، در این آیین چند هزار نهال درخت با حضور عموم مردم و همکاری سازمان های مردم نهاد در پارک غرس می شود .

این طرح با تاسی از پیام مقام معظم رهبری که در 14 اسفند سال 92 بیان داشتند: «ما از مردم خواهش می کنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمیت بدهند «هر ایرانی، یک درخت» که گفته می شود و در زبان ها هست، شعار خوبی است؛ سعی کنند در این ایام ـ که ایام درختکاری و فصل درختکاری است ـ هر چه می توانند (کاشت درخت را) افزایش دهند»، آغاز به کار کرده است .

طرح ملی نهضت درختکاری سعی می کند با فرهنگسازی و آموزش مردم در خصوص نحوه درختکاری، نگه داری و آبیاری آن با کمک گرفتن از نیروهای مردمی سرانه فضای سبز را در کشور افزایش دهد .

این طرح که در 12 بهمن با کاشت 7 هزار اصله درخت در تهران آغاز به کار کرده، بنا دارد امروز چهارشنبه 19 اسفند نیز با مشارکت عموم علاقه مندان در ادامه این طرح را در پردیسان ادامه دهد و با کاشت 2 هزار اصله درخت دیگر تعداد درختان کاشته شده نهضت درختکاری را به 12 هزار اصله افزایش دهد .

علاوه براین در فضای مجازی سایتی برای برقراری ارتباط بیشتر طرح ملی نهضت درختکاری با مردم ایجاد شده است که در صدد است با برقراری ارتباط میان مردم و کارشناسان مربوطه به سوالات آنها در این خصوص پاسخ دهد و آخرین اخبار و اطلاعات را در مورد برنامه های بعدی نهضت درختکاری ارائه کند .

آنچنان که مسوولان برگزاری این طرح خبر داده اند: فاز اول این طرح در پارک پردیسان تهران اجرا و فازهای بعدی در شهرهای دیگر کشور ادامه می یابد تا تمام ایرانیان در نهضت درختکاری مشارکت داشته باشند .

گفتنی است از طرف ستاد برگزاری، قسمتهای مختلفی با عنوان باغچه های هنرمندان، ورزشکاران، دانش آموزان، اصحاب رسانه و سمنهای محیط زیستی و ... در نظر گرفته شده است و این عزیزان میتوانند درخت خود را در باغچه مورد نظر بکارند .

علاقه مندان به شرکت در نهضت درختکاری می توانند امروز چهارشنبه ده صبح با حضور در پارک پردیسان تهران واقع در اتوبان حکیم غرب، پارک جنگلی پردیسان در این مراسم حضور داشته باشند تا علاوه بر کاشت درخت، چند اصله درخت نیز برای کاشت دریافت کنند .

ضمنا سمن ها و گروههای محیط زیستی هم می توانند بصورت گروهی حضور پیدا کرده و فعالیت های خود را معرفی کنند .

نهضت درختکاری با شعار «هر ایرانی یک درخت» با همکاری "شهرداری تهران"، "کارگروه محیط زیست سمن های ایرانیان" ، "بانک اقتصاد نوین" ، "سازمان حفاظت محیط زیست"، "اداره کل محیط زیست استان تهران"، "رادیو ایران" و گروه محیط زیستی "قرار سبز" اجرا می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید