Iranian Agriculture News Agency

دبیر همایش ملی توسعه سوارکاری، چوگان و صنعت اسب:

حجتی به جمع سوارکاران دعوت شد/ فعالیت 40 باشگاه سوارکاری دارای مجوز در البرز

دبیر همایش توسعه سوارکاری، چوگان و صنعت اسب البرز معتقد است حدود چهارهزار نفر سوارکار و دوهزار و 500 تا سه‌هزار و 500 رأس اسب در این استان وجود دارد که نژاد اسب "توروبرد" از مهم‌ترین آنهاست و بیشتر برای ورزش چوگان استفاده می‌شود.

حجتی به جمع سوارکاران دعوت شد/ فعالیت 40 باشگاه سوارکاری دارای مجوز در البرز

دبیر این همایش به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: پنج‌شنبه این هفته همایشی در زمینه صنعت اسب و سوارکاری در استان البرز برگزار می‌شود که از دو وزیر جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان به همراه معاونان مرتبط، دعوت به‌عمل آمده تا در این جمع حضور یابند.

پیام آریایی با اشاره به اینکه می‌توان البرز را قطب سوارکاری کشور محسوب کرد، افزود: این استان، 30 درصد پتانسیل سوارکاری و چوگان کشور را در خود جای داده و می‌تواند منطقه‌ای خاص برای ورزشکاران و علاقه‌مندان رشته‌های ورزشی مرتبط با اسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های اسکی و رزمی از دیرباز در این استان، به‌عنوان ورزش‌های برتر شناخته می‌شد، اما بعد از رایزنی‌هایی که با وزارت ورزش انجام گرفت، سوارکاری و چوگان نیز به جمع دو مبحث قبلی اضافه شد و 33 هکتار از زمین‌های منطقه کردان به این امر اختصاص یافت.

دبیر همایش توسعه سوارکاری، چوگان و صنعت اسب البرز با بیان اینکه همایش مورد نظر، مهم‌ترین اتفاق ورزشی سال 94 در استان البرز محسوب می‌شود، ادامه داد: بیش از 40 باشگاه سوارکاری دارای مجوز در البرز وجود دارد که طبق برآوردهای صورت گرفته، با احتساب باشگاه‌های بدون مجوز، تعداد آنها حداقل سه‌برابر این مقدار است.

آریایی تصریح کرد: حدود چهارهزار نفر سوار کار و دوهزار و 500 تا سه‌هزار و 500 راس اسب در این استان وجود دارد که نژاد اسب "توروبرد" از مهم‌ترین آنهاست و بیشتر برای ورزش چوگان استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است، این همایش از ساعت 15 تا 18 روز پنج‌شنبه 20 اسفندماه در مرکز همایش‌های میلاد واقع در جهانشهر کرج برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌ 88831520-021 تماس بگیرند یا به سایت www.alborzhorsefestival.ir مراجعه کنند./

V-941218-02


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید