Iranian Agriculture News Agency

رئیس قوه قضائیه، خطاب به دادستان های سراسر کشور اعلام کرد:

دستور قلع و قمع تصرفات غیرقانونی و تعقیب قضایی متخلفان/ برای مقابله با تصرفات غیرقانونی ابتدا به سراغ محرومان نباید رفت

رئیس قوه قضائیه بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و تخریب و تغییر کاربری جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد


رئیس قوه قضائیه بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و تخریب و تغییر کاربری جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه عصر دیروز مسئولان عالی قضایی گفت: دادستان های سراسر کشور موظفند با هر گونه تصرف و تغییرکاربری غیرقانونی اراضی و تخریب محیط زیست به سرعت برخورد کنند و حتی در صورت عدم اعلام گزارش مراجع اجرایی، در مقام مدعی العموم وارد عمل شوند .

هزینه های سنگین برای متصرفان اراضی ملی؛

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در روز 17 اسفند درباره منابع طبیعی و محیط زیست و ضرورت توجه به آن گفت: در پی سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جرم انگاری تخلفات محیط زیستی، تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و قلع و قمع تصرفات غیرقانونی و تعقیب قضایی متخلفان، بخشنامه ای به دادستان های سراسر کشور صادر و در آن تاکید شد که با هر گونه تصرف جدیدی باید به شدت برخورد شود و نسبت به تاسیسات قلع و قمع صورت گیرد .

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: بر حسب گزارش های روسای کل دادگستری ها هم اکنون در بیشتر استان ها تصرف غیرقانونی و تغییر کاربری و تخریب مراتع و اراضی ملی تقریبا به صفر رسیده است .

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی هزینه های تصرف اراضی و ساخت و سازهای غیرقانونی اراضی و تخریب محیط زیست را برای متخلفان بسیار سنگین کرده است گفت: البته در کنار برخوردهای قاطع با متخلفان، باید قانون منصفانه ای تصویب شود تا برای مقابله با تصرفات غیرقانونی ابتدا به سراغ افراد محروم نرویم .

آیت الله آملی لاریجانی بر همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی به منظور پیشگیری از جرایم زیست محیطی پیش از قضایی شدن آن تاکید کرد و افزود: در کنار اقدامات اجرایی و قضایی باید دستگاه های مختلف ذی ربط از جمله سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی، صدا و سیما، وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش در کنار هم و به کمک هم به فرهنگ سازی در توجه دادن عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به لزوم حفظ محیط زیست و عدم تخریب آن اقدام نمایند .

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت تبدیل مسئله حفظ محیط زیست به فرهنگی عمومی در کشور تصریح کرد: اگر موضوع حفظ محیط زیست و عدم تخریب جنگل ها و منابع ملی و طبیعی با کمک همه دستگاه های حاکمیتی، مردم و نهادهای غیر دولتی به ارزشی پذیرفته شده در سطح جامعه تبدیل شود، آنگاه می توانیم امیدوار باشیم که معضل تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی و تغییر کاربری ها و تخریب محیط زیست در کشور رفع شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید