Iranian Agriculture News Agency

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی:

نخستین نمایشگاه گل‌های داوودی در پایتخت برگزار می‌شود/ معرفی نخستین ارقام گل زنبق تولید داخلی در سال آینده

نخستین نمایشگاه گل‌های داوودی اصلاح‌شده در سطح شش‌هزار مترمربع در باغ گیاه‌شناسی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، سال آینده برگزار خواهد شد.

نخستین نمایشگاه گل‌های داوودی در پایتخت برگزار می‌شود/ معرفی نخستین ارقام گل زنبق تولید داخلی در سال آینده

نخستین نمایشگاه گل‌های داوودی اصلاح‌شده در سطح شش‌هزار مترمربع در باغ گیاه‌شناسی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور از 25 مهر تا 52 آبان‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، از برگزاری نخستین نمایشگاه گل‌های داوودی اصلاح‌شده در سطح شش‌هزار مترمربعی در باغ گیاه‌شناسی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور از 25 مهر تا 25 آبان‌ماه سال 1395 خبر داد.

پژمان آزادی با بیان اینکه قرارداد ایجاد این نمایشگاه بین پژوهشکده گل و گیاهان زینتی و مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور منعقد شده است، به نمایش بیش از 600 رقم گل داوودی در این نمایشگاه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی نمایشگاه‌های گل‌های داوودی در محلات و محل پژوهشکده برگزار می‌شد که شاهد بازدید خوب، اما محدود بودیم و نمایشگاه سال آینده برای نخستین‌بار در پایتخت و با مشارکت بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

آزادی با عنوان اینکه پروژه‌های بسیار قابل توجهی در پژوهشکده در دست اجرا هستند که طی چهار سال آینده وارد بازار خواهند شد، به نقش فعال بخش خصوصی در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در اجرای پژوهش‌های مشتری‌محور با مشارکت بخش خصوصی پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار یکی از مشکلات عدم اعتماد بخش خصوصی به پژوهشکده و بخش‌های تحقیقاتی بود، تصریح کرد: طی فعالیت خود در پژوهشکده سعی کردیم اعتماد بخش خصوصی علاقه‌مند به نوآوری را به‌دست آوریم و تاکنون مشارکت‌های رضایت‌بخشی را داشته‌ایم.

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی از دستاوردهای مهم برگزاری این نمایشگاه در کلان‌شهر تهران را آشنایی مردم با دستاوردهای داخلی در سطح وسیع، فرهنگ‌سازی و برقراری ارتباط با بخش خصوصی برای اصلاح و به‌نژادی گل‌ها و گیاهان زینتی عنوان کرد.

آزادی با اشاره به وارداتی بودن 95 درصد ارقام موجود در داخل کشور اظهار امیدواری کرد که طی پنج سال آینده با ورود بخش خصوصی به این عرصه شاهد کاهش میزان واردات باشیم.

وی با بیان اینکه میزان صادرات 45 میلیون دلاری گل و گیاهان زینتی بسیار پایین بوده است و ما در کشور پتانسیل صادرات بیش از یک میلیارد دلار را داریم، یادآور شد: آمار رسمی برای میزان واردات نداریم، اما به‌نظر می‌رسد سالانه بیش از 100 میلیون دلار واردات در این بخش داریم.

آزادی در پایان از معرفی پنج رقم جدید زنبق به‌عنوان نخستین ارقام تولیدشده در کشور و یک رقم رز در اوایل سال آینده خبر داد./

A-941217-07


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید