Iranian Agriculture News Agency

یک کارشناس مرتع در گفتگو با ایانا:

مجازات متخلفان منابع طبیعی 1000 برابر هم شود، بی‌فایده است/ سازمان جنگل‌ها به شعارهایش عمل کند

یک کارشناس مرتع گفت: حتی جهش 1000 برابری جرائم و تخلفات عرصه منابع طبیعی، نمی‌تواند دست متجاوزان به این زمین‌ها را کوتاه کند.

مجازات متخلفان منابع طبیعی 1000 برابر هم شود، بی‌فایده است/ سازمان جنگل‌ها به شعارهایش عمل کند


منابع طبیعی، عرصه‌ای است که در چند سال اخیر در معرض دست‌درازی‌های فراوانی بوده که این موضوع عملکرد این سازمان را زیر سؤال می‌برد.

یک کارشناس مرتع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: افزایش جریمه‌های متخلفان، دردی را دوا نمی‌کند.

مهدی فرح‌پور با اشاره به طرح افزایش 10 تا 40 برابری جریمه‌های متخلفان که از سوی رییس سازمان جنگل ها و منابع طبیعی اعلام شد، افزود: حتی جهش 1000 برابری جرائم و تخلفات عرصه منابع طبیعی، نمی‌تواند دست متجاوزان به این زمین‌ها را کوتاه کند، زیرا بیشتر این افراد از قدرت بالایی برخوردارند؛ بنابراین کاری از سازمان جنگل‌ها ساخته نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان جنگل‌ها به وعده‌هایش عمل کرده و به آنها جامه عمل بپوشاند، تا حدودی می‌تواند در کاهش جرائم مؤثر باشد.

فرح‌پور ادامه داد: بحث مشارکت مردم و واگذاری مراتع به کسانی که پروانه دارند، وعده‌ای بود که هنوز از طرف این سازمان عملی نشده است؛ علاوه بر آن مسئله آموزش به مردمی که در امر حفاظت از این منابع می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند، از طرف مسئولان این سازمان، زیاد جدی گرفته نمی‌شود.

وی در پایان تصریح کرد:‌ با وجود کم و کاستی‌هایی که سازمان جنگل‌ها برای تأمین بودجه و کارشناس مورد نیاز خود دارد، در مجموع عملکرد آن می‌توانست بسیار بهتر از این باشد./

V-941218-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید