Iranian Agriculture News Agency

از سوی حسین صفایی در گفتگو با ایانا؛

موضع سازمان تعاون روستایی درباره خرید تضمینی دام زنده اعلام شد

خریدهای تضمینی برخی از محصولات کشاورزی، قانونی است که دولت برای حمایت از تولید آن را اجرا می‌کند، اما آیا این قانون شامل دام نیز خواهد شد؟ حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در پاسخ به پرسش ایانا موضع خود را چنین عنوان کرد.

موضع سازمان تعاون روستایی درباره خرید تضمینی دام زنده اعلام شد

خریدهای تضمینی برخی از محصولات کشاورزی، قانونی است که دولت برای حمایت از تولید آن را اجرا می‌کند، اما آیا این قانون شامل دام نیز خواهد شد؟

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر درخواست دامداران که در پیام ها و تماس های تلفنی خود به ایانا عنوان می کنند، چنین گفت: امکان چنین کاری وجود ندارد، زیرا دام زنده محصولی نیست که آماده عرضه به بازار باشد؛ علاوه بر آن چنین محصولی مشمول این قانون نمی‌شود.

حسین صفایی با اشاره به اینکه تنظیم بازار مواد پروتئینی، به عهده شرکت پشتیبانی امور دام است، افزود: اگر در شرایط بحرانی، چنین اتفاقی هم بیفتد، شرکت مربوطه باید وارد عمل شده و دام‌ها را با قیمت تعیین شده خریداری کند.

وی با اظهار تعجب از پیشنهاد خرید تضمینی دام زنده از طرف یکی از نمایندگان دامداران، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط بازار بسیار خوب است و بعید به‌نظر می‌رسد دامداران مشکلی داشته باشند؛ بنابراین خبر مازاد تولید در واحدهای پرواری، خبر درستی نیست.

به گفته صفایی، در حال حاضر راه صادرات دام به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس باز است و قیمت‌ها نیز نسبت به چهار ماه گذشته از وضعیت بهتری برخوردارند، حتی بازار مصرف نیز شرایط مطلوبی داشته و مصرف‌کنندگان از بازار رضایت دارند.

سخنان مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی ایران در حالی است که به گفته بسیاری از دامداران، تولید دام پرواری با مازاد همراه بوده و تقریباً خریداری نیز برای آنها وجود ندارد./

V-941217-02


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید