Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی در ابتدای سال 95/ تشکیل 9 تیم برای معدوم‌سازی میوه‌های قاچاق

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه تولید در گلخانه‌ها علاوه بر افزایش 10 تا 12 برابری تولید نسبت به فضای آزاد و همچنین افزایش بهره‌وری مصرف آب به همین میزان، اشتغال‌زایی خوبی نیز دارد، توسعه گلخانه‌ها را از اصلی‌ترین محورهای فعالیت ها عنوان کرد.

راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی در ابتدای سال 95/ تشکیل 9 تیم برای معدوم‌سازی میوه‌های قاچاق

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان اینکه استان تهران با دوهزار و 700 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای و تولید گل، سبزی و صیفی جایگاه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش سطح گلخانه‌ها و کشت در فضای بسته است.

علی‌اشرف منصوری با اشاره به اینکه تولید در گلخانه‌ها علاوه بر افزایش 10 تا 12 برابری تولید نسبت به فضای آزاد و همچنین افزایش بهره‌وری مصرف آب به همین میزان، اشتغال‌زایی خوبی نیز دارد، توسعه گلخانه‌ها را از اصلی‌ترین محورهای فعالیت سازمان جهاد کشاورزی تهران عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبار دوهزار میلیارد تومانی که وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است، جذب یک‌هزار میلیارد آن در استان تهران هدف‌گذاری شده است که تاکنون حدود 630 میلیارد تومان پرونده در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته و امیدواریم سرمایه‌گذاران به‌زودی الزامات بانک را تأمین و نسبت به دریافت تسهیلات و احداث گلخانه‌ها اقدام کنند.

منصوری با تأکید بر اینکه تمامی عوامل تولید از سازه گلخانه، سرمایه در گردش و پایه‌های گیاهان مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، ادامه داد: بر اساس مقررات اعلام‌شده از سوی بانک، 80 درصد کل سرمایه مورد نیاز از سوی بانک و 20 درصد باقیمانده از سوی متقاضی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به دو پایانه صادراتی که در حال گذراندن مراحل پایانی احداث هستند، تصریح کرد: امیدواریم پایانه اسلامشهر پیش از سال با طی مراحل بانکی بتواند باقیمانده تسهیلات خود را دریافت کند و در سال 95 به بهره‌برداری برسد که بیش‌شک می‌تواند تأثیر زیادی در صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد، همچنین پایانه پیشوا نیز با هدف صادرات محصولات سبزی و صیفی در حال راه‌اندازی است.

منصوری با تأکید بر اینکه سود تسهیلات بخش کشاورزی باید بسیار کمتر از آنچه در حال حاضر است باشد، یادآور شد: تسهیلات بخش کشاورزی باید با توجه به هزینه بالا و ریسک در تولید باید به‌صورت قرض‌الحسنه اعطا شود و نمی‌توان تسهیلات این بخش را با بخش خدمات و صنعت مقایسه کرد.

وی با اشاره به پیگیری وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش سود تسهیلات، اظهار امیدواری کرد که سود تسهیلات هرچه زودتر کاهش پیدا کند.


تشکیل 9 تیم برای معدوم‌سازی میوه‌های قاچاق

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تأیید اینکه هیچ‌گونه مجوزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای ورود میوه به کشور صادر نشده است، واردات میوه در منشاء آلودگی، ورود آفات و بیماری‌ها و صدمه جدی به تولیدات داخلی و تولیدکنندگان عنوان کرد.

منصوری با بیان اینکه متولی کنترل ورود میوه به کشور وزارت جهاد کشاورزی نیست، از معدوم‌سازی میوه‌های قاچاق خبر داد.

وی در پایان از تشکیل 9 تیم در استان تهران با هماهنگی سازمان تعزیرات و شهرداری‌ها برای کنترل شبانه‌روزی میادین و معدوم‌سازی میوه‌های خارجی خبر داد./

A-941217-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید