Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن ملی ارگانیک در گفتگو با ایانا:

آلمانی‌ها بعد از عید برای سرمایه‌گذاری در ارگانیک به ایران می‌آیند

در جریان حضور ایران در نمایشگاه 2016 نورنبرگ آلمان، شرکت بزرگ آلمانی برای تولید محصولات ارگانیک در ایران و صادرات آن به کشورهای جنوب خلیج فارس و اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و انتظار می‌رود گروه اعزامی بعد از عید نوروز راهی ایران شوند.

آلمانی‌ها بعد از عید برای سرمایه‌گذاری در ارگانیک به ایران می‌آیند

دبیر انجمن ملی ارگانیک امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در نمایشگاه نورنبرگ ایران توانست بین 150 کشور جایگاه ویژه‌ای را برای خود احراز کند که با استقبال کشورهای آمریکایی و اروپایی برای تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور همراه شد.

مهدی‌پور افزود: در این نمایشگاه که محصولاتی نظیر انار، کیوی، زعفران، آب انار و انگور، کنستانتره انار و انگور، روغن، دانه انار، عسل و پسته به نمایش درآمد، از زعفران و انار و فرآورده‌های آن استقبال خوبی به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: خرما و انار ایران به‌ویژه مورد استقبال کانادا، کره و آمریکا قرار گرفت و منجر به قراردادهای عملیاتی شد.

سرمایه‌گذاری آلمان‌ها در تولید محصولات ارگانیک

دبیر انجمن ملی ارگانیک ادامه داد: از آنجا که خرمای ارگانیک ایران از استقبال مناسبی در کشورهای کانادا و آلمان برخوردار است، مقرر شد هیأتی آلمانی برای رصد بازارهای ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور ماه آینده به ایران سفر کنند.

مهدی‌پور تصریح کرد: این شرکت آلمانی قرار است بعد از تعطیلات نوروز هیأتی را به‌منظور سرمایه‌گذاری در تولید محصولات ارگانیک و صادرات آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا به ایران اعزام کند.

وی یادآور شد: مقرر است دو طرف زمینه‌های همکاری را شناسایی کرده و به‌ویژه از قدرت بازاریابی و بازارسازی طرف آلمانی برای فروش محصولات ارگانیک ایرانی در اتحادیه اروپا استفاده شود.

پای محصولات ارگانیک هنوز به روسیه باز نشده است

دبیر انجمن ملی ارگانیک تأکید کرد: هرچند اکنون روسیه بازار خوبی برای کالاهای ایرانی به‌ویژه محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، اما هنوز روس‌ها از محصولات ارگانیک استقبال عملیاتی نکرده‌اند.

مهدی‌پور اظهار داشت: بزرگ‌ترین بازارهای محصولات ارگانیک اکنون در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکایی است و ایران تلاش می‌کند تا با توجه به ارزش افزوده این محصولات در اتحادیه اروپا حضور مؤثری داشته باشد.

وی همچنین گفت: ایران کشوری است که با داشتن چهار فصل، پتانسیل لازم برای تولید محصولات ارگانیک در بالاترین میزان ممکن و صادرات آن را در بازارهای بین‌المللی دارد، اما نیازمند ساماندهی است.

برند سازی در محصولات ارگانیک اصالت دارد

مهدی‌پور افزود: کشورهای حاضر در نمایشگاه، علاوه بر تولید محصولات خام، خواستار محصولات فرآوری‌شده ارگانیک نیز هستند که ایران باید با داشتن بسترهای لازم و فناوری‌های مورد نیاز نسبت به تولید محصولات ارگانیک، فرآورده‌های آن و برندسازی گام‌های مؤثری برداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 70 محصول فرآوری‌شده از انار استحصال می‌شود که شامل نوشیدنی، محصولات آرایشی و دارویی است که در ایران تنها به طیف تازه‌خوری، نوشیدنی و کنستانتره بسنده کرده است./

F-941216-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید