Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت سیب زمینی در هرمزگان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: برداشت سیب زمینی از ۳۹۳ هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شده است.

آغاز برداشت سیب زمینی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، سید رضا امیری‌زاده، میزان برداشت محصول سیب زمینی در هر هکتار را حدود 33 تن عنوان کرد و افزود: امسال در مجموع یک هزار و ۱۷۹ تن سیب زمینی از مزرعه‌های کشاورزی این استان برداشت می‌شود. 

وی با اشاره به ۳۷۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان حاجی آباد به کشت سیب زمینی بیان کرد: این شهرستان به عنوان قطب تولید این محصول در هرمزگان بیشترین سطح زیر هکتار و تولید این محصول را در استان دارد. 

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بیان کرد: برداشت سیب زمینی در استان از اواخر فروردین آغاز و تا اوایل خرداد امسال ادامه دارد. امیری زاده یادآور شد: رقم‌های سیب زمینی در هرمزگان به ویژه شهرستان حاجی آباد شامل پیکاسو، آیندا، بورن و سانتا است. 

وی گفت: محصول سیب زمینی هرمزگان علاوه بر مصرف استان، به استان‌های اصفهان، تهران، یزد و کرمان نیز ارسال می‌شود.

وی ابراز کرد: شهرستان ‌های حاجی آباد، رودان و جاسک از مناطق مهم تولید سیب ‌زمینی در استان هرمزگان محسوب می‌شوند. 

استان هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی در ۷۸ هزار هکتار است که حدود ۴۸ هزار هکتار آن به سبزی و صیفی و ۳۰ هکتار نیز به کشت‌های صنعتی، غلات، علوفه و کلزا اختصاص دارد. استان هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی است که در سال زراعی جاری طبق ابلاغ وزارت جهادکشاورزی تغییر الگوی کشت برای همه این محصولات اجرا شده و به صورت روزانه میزان سطح زیرکشت محصولات از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی محصولات کشاورزی رصد می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید