Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امورصید سازمان شیلات ایران اعلام کرد:

پیش بینی برداشت 300 هزار تن آبزی از صیدگاه‌های اقیانوس هند

مدیرکل امورصید سازمان شیلات ایران اعلام کرد: برداشت بیش از حدود ۳۰۰ هزار تن از ذخایر سطح‌زیان درشت، از صیدگاه‌های فراساحل در برنامه استراتژیک سازمان شیلات پیش‌بینی شده است که با استفاده از ظرفیت ناوگان صیادی توانمند موجود قابل دستیابی است.

پیش بینی برداشت 300 هزار تن آبزی از صیدگاه‌های اقیانوس هند

رضا عباسپور نادری در گفت‌­و­گو با خبرنگار ایانا  از صید فراساحل به‌عنوان یکی از رویکردهای سازمان شیلات نام برد که در سیاستگزاری کلان سازمان مورد توجه است

وی گفت: براین اساس، از امکان و پتانسیل بهره‌­برداری از ذخایر آبزی صیدگاه فراساحل در غرب اقیانوس هند، و با هدف افزایش تولید و دستیابی به اهداف کمی برنامه تحولی تولید در وزارت حهاد کشاورزی استفاده می‌شود.

نادری افزود: هماهنگی و تعامل با کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند(IOTC) از پیش نیازها و ضرورت­‌های این موضوع است که مورد توجه سازمان شیلات قرار دارد. بدیهی است استفاده از ظرفیت و فرصت موردنظر نیازمند هماهنگی و اقدامات دیپلماتیک کشور خواهد بود که از طریق وزارت امورخارجه انجام می­‌شود. علاوه بر هماهنگی­‌های لازم با کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند، برخی از کشورهای هدف در غرب اقیانوس هند مانند ماداگاسکار، موریس، سومالی و … شناسایی شده‌­اند که در برنامه مذاکرات و توافقات بین­‌المللی کشور قرار دارند.

وی در ادامه گفت: برداشت بیش از حدود ۳۰۰ هزار تن از ذخایر سطح­‌زیان درشت، از صیدگاه­‌های فراساحل در برنامه استراتژیک شیلات پیش­‌بینی شده است که با استفاده از ظرفیت ناوگان صیادی توانمند موجود، قابل دستیابی است.

این مقام مسئول افزود: ناوگان صیادی کشور ‌‌از توان دریانوردی و صیادی بسیار خوبی برخوردار است که می‌توانند با حضور در صیدگاه اقیانوس هند، نسبت به افزایش بهره­‌برداری از حجم ذخایر آبزی مذکور اقدام کنند.

 وی توضیح داد: مهمترین ابزار و ظرفیت پشتیبانی برای فعالیت­‌های صید و صیادی در صیدگاه­‌های دور دست، شامل شناورهای صیادی مناسب است که خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران، استعداد بالایی در این حوزه دارد.

مدیرکل امورصید سازمان شیلات ادامه داد: قریب هزار فروند شناورهای صیادی لنج در ناوگان صیادی کشور وجود دارد که امکان حضور، تردد و فعالیت صیادی در اقیانوس هند را دارند.

نادری گفت: همچنین یک فروند کشتی پشتیبان صیادی با ظرفیت نگهداری بالغ بر ۱۰۰۰ تن ماهی در اختیار داریم که در سال جاری پس از طی مراحل چند ساله ساخت، آماده بهره­‌برداری شده است. این کشتی می‌تواند از شناورهای صیادی فعال در این حوزه صیادی پشتیبانی کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید