Iranian Agriculture News Agency

با تشکیل میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی محقق می‌شود:

تسهیل تجارت بین ایران و قزاقستان

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که در رفع موانع تجاری بین دو کشور موثر بوده است.

تسهیل تجارت بین ایران و قزاقستان

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، هومن فتحی در جلسه اتاق ایران و قزاقستان که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، سفیر قزاقستان در ایران، معاونین وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان و تیم تجاری و بخش خصوصی دو کشور برگزار شد، اظهار کرد: قزاقستان از کشورهای مهم منطقه بوده و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با این کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: لغو روادید سفر یکی از اقدامات مهم در جهت بهبود همکاری‌های تجاری بین دو کشور بوده است، لغو روادید ۱۴ روزه توسط رئیس جمهور قزاقستان اجرایی شد و جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل در آبان ۱۴۰۲ این لغو روادید را برای مسافران قزاقستانی اجرایی خواهد کرد.

فتحی تصریح کرد: در آبان ماه سال گذشته حدود ۱۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آسیای میانه آلماتی حضور چشمگیری داشتند.

وی در رابطه با مبادلات مالی بین دو کشور گفت: تسهیل روابط بانکی و مالی پیش‌نیاز هدف ۳ میلیارد دلاری تعیین شده توسط سران دو کشور است.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که در رفع موانع تجاری بین دو کشور موثر بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید