Iranian Agriculture News Agency

معاون اول رئیس جمهور از گلخانه های خسارت دیده سیستان بازدید کرد

معاون اول رئیس جمهور از گلخانه های خسارت دیده در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد .

معاون اول رئیس جمهور از گلخانه های خسارت دیده سیستان بازدید کرد

به گزاش خبرنگار ایانا، صبح امروز محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان به همراه  تنی چند از وزار،استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان زهک، عمق خسارات  وارده ناشی از طوفان و سرمای شدید و بی سابقه به کشاورزان و دامدارن ۵ شهرستان منطقه سیستان را از نزدیک مشاهده کرد.

معاون اول رئیس جمهور در جریان این بازدید بر جبران کامل خسارات و همچنین تامین و توزیع دام سبک و سنگین از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دامداران خسارت دیده از بحران های اخیر تاکید کرد.

سید محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان درباره خسارت وارده به دامداراو کشاورزان این استان، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، تداوم طوفان و سرمای شدید و کم‌سابقه چند روز اخیر، بیش از ۴۲۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی درسطح ۱۳ شهرستان استان خسارت سنگینی وارد شده است. 

وی تصریح کرد: عمده خسارات وارده به تعداد ۳۸۵۴ گلخانه، ۵۱هزار هکتار اراضی زراعی آبی، ۲۵۰۰هکتار اراضی باغی، بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۲هزار طیور بومی، ۳۰ هکتار اراضی با آبیاری تحت فشار، ۶۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی و ۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید