Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی؛

برگزاری مسابقات قرآن روستایی و عشایری در آذربایجان شرقی

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، مسابقات قرآن روستایی و عشایری آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآن روستایی و عشایری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  این مسابقات به همت کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در رشته های قرائت تقلیدی ویژه برادران ۹ تا ۱۸ سال،  رشته حفظ ۱۵ و ۱۰ جز ویژه برادران و خواهران ۱۹ تا ۴۵ سال، رشته اذان و قرائت تحقیق ویژه برادران ۱۹ تا ۴۵ سال و رشته ترتیل ویژه خواهران ۱۹ تا ۴۵ سال برگزار شد.

در این مسابقات 80 نفر از برادران و 45 نفر از خواهران ساکن روستاها و عشایر آذربایجان شرقی به رقابت پرداختند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و رئیس کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح این مسابقات گفت: قرآن حقیقت ناب است که علاوه بر مسلمان ها، یهودی ها و مسیحی ها که دنبال حق و حقیقت هستند به قرآن پناه می آورند. 

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی با اشاره به اینکه کتاب شریف قرآن، معجزه پیامبر اسلام، بعد از کتاب تورات و انجیل نازل شد افزود: متاسفانه این دو کتاب آسمانی توسط یهود و نصاری تحریف شدند و انجیل و تورات واقعی در دست ما نیست.

وی ادامه داد: در مورد عظمت قرآن در کتاب اصول کافی شیخ کلینی آمده است، قرآن کتابی است که شگفتی های آن قابل شمارش نیستند. قرآن کتابی است که گوهرهای موجود در آن هیچ وقت کهنه نمی شود. ظرفی که قرآن در آن قرار گرفته عظمت قرآن را بیشتر کرده است و آن ظرف هم قلب پیامبر است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: متاسفانه فقط ما به ظاهر و تلاوت قرآن اکتفا کردیم در حالیکه غیر از تلاوت ما باید به فرهنگ قرآن هم روی بیاوریم، تا به فرهنگ قرآن توجه نکردیم جامعه اسلامی روز به روز با مشکلات و بلایا مواجه می شود.

وی با بیان اینکه ویژگی های قرآن باعث می شود تا انسان از ظلمت خارج شود ادامه داد: این ویژگی های عبارتند از اینکه در قرآن شک نیست، خداوند می فرماید من قرآن را فرستادم تا انسان ها مسیر زندگی شان را پیدا کنند، کسانی که می خواهند در این مسیر ثابت قدم شوند قرآن برایشان کافیست و آیات قرآن برای مومنان رحمت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: به برکت انقلاب اسلامی روستاها محرومیت زدایی شدند و خدمات رسانی به مردم در این مناطق افزایش یافت.

شهرام شفیعی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل خون شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و امنیت است و ما باید اهمیت انقلاب را برای جوانان تبیین بکنیم و در این تبیین از چهره های قرآنی بهره ببریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید