Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

افزون بر ۹۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹۳ هزار و ۲۰۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تداخل شد.

افزون بر ۹۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان،  پیمان اسکندری  در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان در سنندج با اشاره به اینکه قانون رفع تداخلات اراضی از سال ۱۳۹۵ به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: این میزان اراضی رفع تداخل شده از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۱۳۰ پلاک با مساحت اراضی غیرملی انجام شد و تا پایان هفته جاری ۲۲ پلاک دیگر در کمیسیون رفع تداخل اراضی استان مطرح می شود.

وی یادآور شد: در مجموع تاکنون ۳۹۳ پلاک به مساحت ۵۴۴ هزار هکتار در استان رفع تداخل شده که میزان اراضی غیرملی این پلاک ها ۲۶۹ هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هزار و ۹۷۰ پلاک در استان وجود دارد که براساس بررسی های انجام شده از این تعداد هزار و ۶۰۰ پلاک در دستور کار رفع تداخلات قرار گرفت.

اسکندری با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ باید ۷۰ درصد پلاک های باقی مانده در استان رفع تداخل شود، یادآور شد: رفع تداخلات پیش نیاز صدور اسناد کشاورزی است بنابراین اجرای این مهم همواره در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مشترکی با اداره ثبت و اسناد در راستای صدور اسناد کشاورزی انجام شده است، گفت: با صدور اسناد کشاورزی بخش زیادی از مشکلات کشاورزان برطرف می شود و تحول مطلوبی هم در این عرصه روی خواهد داد.

گفتنی است، یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس آخرین گزارش عملکرد سالانه تولید محصولات زراعی و باغی استان که مربوط به سال ۱۴۰۰ است در ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار زیر کشت، یک میلیون و ۷۵۴ هزار تن محصول تولید شده و میزان برداشت محصولات باغی هم ۴۴۳ هزار تن بوده است.

از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید