Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از قاچاق دام با هویت‌گذاری دام عشایر در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به هویت‌گذاری ۹۳ درصد دام عشایر استان، گفت: بهبود نظام پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی و جلوگیری از قاچاق دام از مزایای طرح هویت‌گذاری است.

جلوگیری از قاچاق دام با هویت‌گذاری دام عشایر در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال بختیاری، یحیی حسین‌پور ، با اشاره به هویت‌گذاری دام‌های عشایر استان، اظهار داشت: تاکنون بیش از 93 درصد از دام عشایر استان چهارمحال و بختیاری هویت‌گذاری شدند.

حسین‌پور بیان کرد: یک میلیون و 700 هزار راس دام عشایر استان هویت‌گذاری شدند و با توجه به انجام تقریبا کامل هویت گذاری در حال حاضر دیگر هویت‌گذاری دام عشایر در استان صورت نمی‌گیرد. 

وی افزود: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود نظام پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی و جلوگیری از قاچاق دام از مزایای طرح هویت گذاری است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدیریت بهتر کوچ در ماه‌های آتی، مطرح کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب شکل گرفته در خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری، کوچ بهتر مدیریت می‌شود و با توجه به وجود برف و بارندگی‌ها کوچ دیرتر در استان رخ می‌دهد.

حسین‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری، حدود 140 میلیارد تومان مصوب شد و از استاندار نیز تشکر می‌شود چرا که دستور ویژه جهت تخصیص اعتبارات سفر به امور عشایر را دادند که این اعتبارات می‌تواند برای احداث راه‌ها، تامین آب شرب، احداث پل‌ها و غیره راه‌گشا باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید