Iranian Agriculture News Agency

 معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مازندران قابلیت تولید 9 میلیون تن محصول کشاورزی را دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران در 20 محصول رتبه اول کشور را دارد و نیمی از مرکبات، برنج و کیوی کشور در مازندران تولید می شود، گفت: مازندران قابلیت تولید 9 میلیون تن محصول کشاورزی را دارد.

مازندران قابلیت تولید 9 میلیون تن محصول کشاورزی را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید مجتبی خیام‌نکویی در دیدار با استاندار مازندران اظهار کرد: 21 موسسه ملی و 35 مرکز تحقیقات در کشور داریم که برزرگترین موسسه و مرکز در خاورمیانه است و 10 هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند و 2 هزار نفر عضو هیئت علمی هستند.

وی با بیان اینکه افق تحقیقات در کشور ما به خوبی دیده شده است و چشم امید تحولات در بخش کشاورزی به تحقیقات دوخته شده است، گفت: معرفی یک رقم از 6 تا 15 سال طول می‌کشد که نشان دهنده اهمیت کار محققان و تحقیقات است.

خیام‌نکویی اضافه کرد: بعد از انقلاب تاکنون 567 انواع ارقام محصولات کشاورزی معرفی شده است و در مازندران هم برنجی تولید شده که ارگانیک است و هیچ‌گونه سم و کود در آن مصرف نشده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران در 20 محصول رتبه اول کشور را دارد و نیمی از مرکبات، برنج و کیوی کشور در مازندران تولید می شود، گفت: مازندران قابلیت تولید 9 میلیون تن محصول کشاورزی را دارد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم معتقد به بخش کشاورزی است که یک فرصت استثنایی برای جبران عقب افتادگی‌های بخش کشاورزی است و مازندران می‌تواند یک تحول چشمگیر و بهره‌ور در حوزه کشاورزی داشته باشد که نیازمند حمایت ویژه استاندار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید