Iranian Agriculture News Agency

بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا و مقام مادر و روز زن در سازمان جهادکشاورزی استان

نگاه کشورهای غربی به زنان نگاه ابزاری است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تلاش جوامع غربی در به رسمت شناختن و قانونی دانستن ازدواج همجنسگرایان در راستای عدم پایبندی غرب به مقام زن است.

بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا و مقام مادر و روز زن در سازمان جهادکشاورزی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در مراسم بزرگداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا و گرامیداشت مقام مادر و روز زن در سازمان نیز  با اشاره به مقام شامخ زن در اسلام ، تعدد تاکید بر مقام مادر در قرآن را نشان اهمیت این موضوع دانسته و تلنگری به انسان جهت تفکر ارزیابی کرد و گفت: طبق بیان آیت الله طباطبایی بعد از یکتاپرستی که بر انسان واجب است با هر زبانی به پرستش خداوند متعال بپردازد، نیکی به والدین اوجب واجبات است. شرک گناه بزرگی است و گناه بزرگتر بی احترامی به پدر و مادر است.

وی با اشاره به دیدگاه های مطرح در مورد زن در جهان و با توجه به فضای جنگ دنیای کنونی که شامل فضای مجازی و تاثیر بر ذهن انسان است، گفت: یک جایگاه که برای زن متصور است جایگاهی است که اسلام اعطا کرده و پیامبر تشریح کرده است در اکثر آیات قرآن به مساوات و برابری زن و مرد اشاره شده و تکامل هر دو مورد تاکید قرار گرفته و طلب علم بر هر دو واجب تلقی شده است. دیدگاه دیگر نیز نگاه غرب به زن است که بر اساس اندیشه ویل دورانت پایه های اندیشه غرب لذت گرایی و مردن روح معنویت و عدم اعتقاد به آخرت و خداوند ذکر شده است  که به آزادی بی حد و حصر زن و مرد منجر می شود. تلاش جامعه غرب در به رسمت شناختن و قانونی دانستن ازدواج همجنسگرایان در این راستاست که حاکی از عدم پایبندی غرب به مقام زن و نگاه ابزاری کشورهای غربی به زنان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

شهرام شفیعی با تشکر از حضور بانوان شاغل در سازمان و به ویژه فرزندان شاهد و قدردانی از تلاش های حوزه نمایندگی ولی فقیه و مشاور رئیس سازمان در امور بانوان در برگزاری بهینه مراسم گفت: این مراسم فرصتی است برای بیان مسائل و مشکلات بانوان و تشکر از تلاش های این عزیزان که فعالانه در راستای اهداف سازمان تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است. تعداد بانوان در سطح سازمان که بالای 35 درصد کارکنان را تشکیل می دهد گواهی بر درجه اهمیت جایگاه و منزلت بانوان است که دوشادوش مردان در عرصه تولید فعالیت دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به حضور مستقیم بانوان شاغل در مزارع و عرصه های تولید افزود: سیاست های سازمان در حوزه امنیت غذایی که امروز اساسی ترین بحث جامعه است به تبعیت از وزارت، تامین غذای سالم و کافی برای جامعه می باشد که با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی تلاش مضاعفی را طلب می کند و بدون تلاش و همکاری بانوان گرامی سازمان محقق نخواهد شد.

شفیعی با تاکید بر لزوم استفاده از بانوان در پست های مدیریتی گفت: فعالیت های بانوان در بخش های مختلف سازمان و توجه به نقش آنان در بهره وری و اهداف سازمان همانند اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، ایجاد زنجیره ارزش، تنظیم بازار، سند دار کردن اراضی و رفع تداخل قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به مشکلات مطرح شده در ارتباط با بانوان شاغل سازمان تصریح کرد: با بازدیدهایی که از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است مکان مناسب جهت ایجاد مهدکودک در ساختمان سازمان در نظر گرفته شده و آماده سازی آن در حال برنامه ریزی است و در شهرستان ها نیز تلاش خواهد شد کمک های لازم صورت گیرد.

مشاور امور بانوان رئیس سازمان نیز در این جلسه با اشاره به مجموعه عملکرد حوزه بانوان در یک سال گذشته گفت: در حوزه عفاف و حجاب حوزه نمایندگی ولی فقیه جلسات متفاوتی برگزار کرده و با حضور در شهرستان مشکلات زنان احصاء، بررسی و در راستای حل آن اقدام کرده است.

رقیه زرگری ادامه داد: در حوزه ورزشی در هر رشته ای که قابلیت اجرایی داشته تلاش شده است برای بانوان و خانواده ها مسابقاتی در نظر گرفته شده و برگزار شود. در راستای جوانی جمعیت به رفع مشکلات زنان شاغل در ارتباط با ایجاد مهد کودک هماهنگی های لازم با آموزش و پروش به عمل آمده است. در حوزه  بسیج خواهران علاوه بر فعالیت های ورزشی به برگزاری نمایشگاه کارآفرینی زنان سرپرست اقدام شده است و در حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی  در جلسات برگزار شده پیشنهاد استفاده از پتانسیل بانوان و افکار خلاق و نوآورانه مطرح شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح های جداگانه از طرف وزیر جهادکشاورزی ، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مادر شهید حسین اجاقی و بانوان شاغل در سازمان ، از بانوان سازمان جهادکشاورزی استان تجلیل شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید