Iranian Agriculture News Agency

رضازاده خواستار شد:

واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خواستار واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی به دلیل تخصصی بودن این امر شد.

واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رضازاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی شامگاه امروز (27 دی ماه) در برنامه تلویزیونی رویش درباره برگزاری بزرگترین نمایشگاه کشاورزی در کشور طی سال‌های اخیر، گفت: بر اساس سیاست گذاری های انجام شده و نظر وزیر جهاد کشاورزی بنا بوده تا امسال سرآغازی برای برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه جامع کشاوررزی توانستیم بخش های مختلف اعم از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌های مرتبط بخش کشاورزی دولتی، غیر دولتی و خصوصی را در کنار یکدیگر جمع کنیم تا یکی از آرزوهای دیرینه در این حوزه که رسیدن به قدرت حوزه کشاورزی در منطقه بوده است را با توجه به پتانسیل و امکانات محقق کنیم.

به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی شد تا در این نمایشگاه بخش های مختلف اعم از شرکت های فناور و دانش بنیان محصول خود را ارائه دهند تا بهره بردار و کشاورز نیز از فناوری‌ها آگاه و از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای قانون انتزاع در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در حال حاضر بازار در کنار تولید قرار گرفته و برگزاری این نمایشگاه به یافتن بازار محصول، استمرار و بالا رفتن توان تولید در کشور منجر می‌شود.

رضازاده ادامه داد: نمایشگاه ها از مکان هایی است که می توانیم در آن تولید، دانش، توانایی هایمان را عرضه کنیم و در نمایشگاه امسال نیز حوزه های مختلف از جمله نهاده های کشاورزی اعم از کود و بذر، سموم آفات نباتی، سیستم های نوین آبیاری مکانیزاسیون و .... حضور داشتند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دانش بنیان شدن حوزه کشاورزی، گفت: امسال یک سالن در نمایشگاه به شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی اختصاص یافت، یک سالن نیز به جهاد کشاورزی استان ها تعلق گرفته و شرکت ها و سازمان های جهاد کشاورزی نیز پای کار بوده اند.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رانی وزارت جهاد کشاورزی، بزرگترین نمایشگاه کشاورزی تاریخ ایران براساس آمار در وسعتی به میزان ۲۵ هزار مترمربع در ۱۱ سالن برگزار شد که بالغ بر ۵۰ درصد از ظرفیت نمایشگاه بین المللی تهران بود که اتفاق بی سابقه‌ای بوده است.

وی با اشاره حضور بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه، یادآور شد: بر اساس آمار ها امسال در رده دوم نمایشگاه کشاورزی در خاورمیانه قرار گرفتیم.

رضازاده با تاکید بر وجود پتانسیل لازم برای رسیدن به رتبه اول اقتدار غذایی در خاورمیانه، گفت: هدف گذاری این چنین بوده  و توان، ظرفیت و دانش کشاورزی ایران قدرت رسیدن به این مهم را دارد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه، شاهد درخواست های بسیاری از بخش های خصوصی و دولتی برای حضور در نمایشگاه برای سال آینده بوده ایم. به گفته مشاور وزیر، نمایشگاه های حوزه کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی حمایت معنوی میشود اما اثبات اقتدار بخش کشاورزی کشور نیازمند برگزاری نمایشگاه به صورت جامع است.

وی افزود: قانون انتزاع توسط دولت سیزدهم پس از ۱۳سال عملیاتی شد و حوزه بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده اما این وزارتخانه در حوزه برگزاری نمایشگاه بخش کشاورزی که به حوزه اقتصاد، دانش و فناوری مربوط می‌شود نقشی در صدور مجوز و اعمال سیاست ها ندارد.

رضازاده گفت: در این خصوص نامه‌نگاری‌های با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده تا وزارت جهاد کشاورزی نظرات خود را در این زمینه اعلام کند و نسبت به نقش جهاد کشاورزی در برگزاری نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی دقت بیشتری شود تا بتوانیم سیاست گذاری و اعمال نظارت را بیشتری داشته باشیم و علاوه بر حمایت معنوی نقش‌آفرینی کنیم.

وی با اشاره به رشد 400درصدی این نمایشگاه در کمیت، تصریح کرد نیاز به همکاری وزارت صمت وجود دارد تا در حوزه تخصصی بخش کشاورزی نقش پررنگ‌تری در اجرای نمایشگاه کشاورزی داشته باشد.

رضازاده ضمن درخواست از برنامه رویش برای ارسال نظرات و پیشنهادات در قالب های مشخص و محور بندی شده به وزارت جهاد کشاورزی، افزود: معاونت و سازمان های استانی موظف به پاسخگویی هستند.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه روشنگری و پاسخگویی کسب رتبه دوم و برگزیده برتر نخستین گردهمایی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی توسط روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی به صورت خاص در وزارت جهاد کشاورزی به دستور وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در سفر استانی یزد ۱۱۰۰ مورد مراجعه حضوری به میز خدمت وزارت جهاد کشاورزی در استان یزد در دو روز شده است.

رضازاده در پایان درباره راه‌های ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: علاوه بر ارتباط با مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، راه ارتباطی شبکه اجتماعی تاک در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان " ارتباط مستقیم با وزیر" ایجاد شده و همچنین مرکز ارتباط مردمی در وزارت جهاد کشاورزی نیز پاسخگو است؛ مناسبت حضور ما پاسخگویی به مردم است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید