Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:

گلخانه های آذربایجان شرقی از سوخت دوم استفاده می‌کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از گلخانه های این استان که قابلیت استفاده از سوخت دوم را دارند برای کاهش مصرف گاز و جلوگیری از قطع احتمالی آن، گازوئیل را جایگزین کردند.

گلخانه های آذربایجان شرقی از سوخت دوم استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  نادر کمالی با قدردانی از همکاری مشترکان در بخش های مختلف صنعت، خانگی و کشاورزی در مدیریت مصرف گاز طبیعی در استان، اظهار کرد: با توجه به اولویت بودن تامین گاز بخش خانگی، گاز صنایع گروه های «آ» و «ب» مثل کوره های آجرپزی قطع شده و در صورت افزایش مصرف، دیگر گروه های صنایع نیز مثل فولاد حایز شرایط قطع جریان گاز می شوند.

وی تاثیر تعطیلات را در کاهش مصرف و مدیریت آن شیوه مناسبی دانست و گفت: البته هنوز اثرات آن محسوس نشده است و مصرف گاز آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته هنّوز بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب است، چون افزایش برودت هوا مصرف را افزایش می دهد.

کمالی همچنین با اشاره به راه های کاهش مصرف و صرفه جویی گاز، گفت: دمای آبگرمکن و پکیج برای مصرف بهینه باید در محدوده ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم شود و به ازای هر درجه کاهش دمای داخلی ساختمان مصرف گرمایشی ساختمان ۶ درصد و مصرف کل ساختمان پنج درصد در فصل سرما کم می شود.

وی با بیان اینکه تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی، چهار استانی هستند که بیشترین مصرف کشور را دارند، خاطرنشان کرد: دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه دمای مناسب برای آرامش افراد در منزل است و در صورت رعایت این دما همه می توانیم از گرمای گاز طبیعی بهره مند شویم.

کمالی گفت: صنایع استان و مردم و مدیریت ارشد استان در این خصوص مدیریت خوبی در حفظ پایداری گاز در استان دارند.

تعداد مشترکین گاز در آذربایحان شرقی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک است و تاکنون ۹۸ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار شهری در استان به مدار مصرف گاز متصّل شده اند.

حدود ۶۵ درصد مصرف گاز استان مربوط به بخش خانگی، ۲۱ درصد صنعتی، چهار درصد خودرویی و ۱۰ درصد عمومی است.

به دنبال بارش برف روزهای گذشته دماهی هوا در آذربایجان شرقی به طور محسوس پایین آمده است، برودت هوا و افزایش مصرف گاز موجب شد که امروز نیز مدارس استان غیرحضوری برگزار شود و ادارات نیز از ساعت ۹ تا ۱۳ فعالیت می کنند.

به گزارش هواشناسی احتمال بارش در نواحی جنوبی و شرقی استان آذربایجان شرقی و همچنین ماندگاری هوای سرد در جو استان پیش بینی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید