Iranian Agriculture News Agency

تغییر کاربری واحدها و شهرک های گلخانه ای به باغ شهری ممنوع است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با تاکید بر اینکه تغییر کاربری واحدها و شهرک های گلخانه ای به باغ شهری ممنوع است، گفت: در صورت مشاهده موضوع با متخلفان برخورد شدید می شود.

تغییر کاربری واحدها و شهرک های گلخانه ای به باغ شهری ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد احمدی درباره خرید واحدها و شهرک های گلخانه ای دارای پروانه بدون توجه به ضوابط و شرایط قانونی هشدار داد.  

وی با تاکید بر سخنان وزیر جهاد کشاورزی که در جلسات مختلف عنوان کرده اند که با تخلفات محکم برخورد خواهد شد به طوری که هر متخلفی متوجه شود که هیچگونه مسامحه‌ای برای هیچ فردی وجود ندارد، اظهار کرد: نظارت و بازرسی از واحدها و شهرک های تولیدی گلخانه ای  با هدف توسعه تولید، افزایش بهره‌وری از منابع پایه بخش کشاورزی آب و خاک، ایجاد اشتغال و ساماندهی تولید انجام خواهد شد.

احمدی بیان کرد: ایجاد واحدها و شهرک های گلخانه ای را می‌توان اتفاق ارمغانی برای رونق اقتصادی و حفاظت از منابع تولید و در نهایت خودکفایی در کشور و استان تلقی کرد که موجب ارزآوری مناسب و ایجاد اشتغال نیز می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ابراز کرد: امروز با ایجاد فرآیند جدید از سوی این سازمان و استفاده از ظرفیت ناظرین و کارشناسان به دنبال نظارت دقیق و صحیح در مدت زمان مشخص شده برای ایجاد طرح های تولیدی هستیم.

 وی افزود: اولویت ایجاد گلخانه در همه اراضی ابتدا باید ایجاد و استقرار سازه باشد و این اولویت پیشرفت فیزیکی برای تمدید پروانه ها قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس تصریح کرد: در کنار تمامی این موارد، نباید حمایت از سرمایه گذاران و فعالان این عرصه را نیز فراموش کرد و زمینه های رونق تولید و ایجاد انگیزه برای این افراد باید از سوی مسئولان استانی و کشوری فراهم شود و ما در سازمان نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این امر میسر شود که موضوع تشدید نظارت ها و بازرسی ها از روند احداث و ساخت شهرک ها نیز به همین منظور خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید