Iranian Agriculture News Agency

"نوبخت" در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی:

کاشت نهال یک ضرورت جهانی است/ ۱۰۰ درصد مجوزهای منابع طبیعی‌ سیستمی می‌شود

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 100 درصد مجوزهای منابع طبیعی سیستمی می شود و ضوابط پنجره آماده شده و تا ۲ ماه دیگر اجرایی می شود.

کاشت نهال یک ضرورت جهانی است/ ۱۰۰ درصد مجوزهای منابع طبیعی‌ سیستمی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی که بعد از ظهر امروز به میزبانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و با حضور  رئیس سازمان محیط زیست کشور، معاونین وزیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدای منابع طبیعی و جنگلبانان نمونه کشور برگزار شد، از سیستمی شدن همه مجوزهای منابع طبیعی تا دو ماه دیگر خبر داد و اظهار کرد: ضوابط پنجره واحد زمین آماده شده است و تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود. 

به گفته وی، تصاویر ماهواره‌ای از تغییرات منابع طبیعی و جنگل‌ها روزانه به این سیستم ارسال می‌شود و امکان رصد کامل وجود خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت کشت یک‌میلیارد اصله درخت در کشور اشاره کرد و گفت: همه کشورها برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود وضعیت آب و هوایی و اقلیم خود دارند و بی‌دلیل نیست اتیوپی برنامه کشت ۱۰ میلیارد درخت را اجرایی می‌کند.

نوبخت ادامه داد: ترکیه کمپین تنفس را اندازه کرده است، ۴.۵ میلیارد درخت کاشته و برنامه ۶ میلیارد درخت را نیز تا سال ۲۰۳۰ در دستور کار دارد. کشورهای عربی همچنین پاکستان، سنگاپور هم برنامه‌های مبسوطی دارند، چین ۵۰ میلیارد درخت کاشته و ۲۰ میلیارد دیگر را در برنامه دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از فعالیت ۱۲ هزار و ۸۸۰ جنگلبان در ۴۳۰ شهرستان خبر داد و عنوان کرد: متأسفانه ۳۷ نفر از کسانی که در حوزه صیانت از  جنگل فعالیت داشتند جان خود را از دست داده‌اند که ۲۲ نفر آنها از نیروهای جنگلبانی و ۱۵ نفر از نیروهای مردمی بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید