Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم تسریع در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تسریع در اجرای فرآیند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع موانع پیش‌ روی اجرای این طرح تاکید کرد.

لزوم تسریع در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در هجدهمین جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با بیان این که صدور اسناد اراضی کشاورزی باید با روند جدید انجام شود، گفت: در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد، باید موانع پیش رو که باعث کندی اجرای این طرح می‌شود، برداشته شود و نباید با این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده‌اند، باعث کندی فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی، ابتدا باید مانع خرد شدن اراضی شویم و سپس با ارائه مشوق‌ها به کشاورزان و بهره‌برداران اراضی را یکپارچه کنیم. ضمن این که سندی که برای اراضی صادر می‌شود، کاربری اراضی را مشخص می‌کند و مانع تغییر کاربری خواهد شد و نباید خللی در این کار ایجاد شود.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی لازم‌الاجراست و نباید نظرات شخصی و سلیقه‌ای در این خصوص اعمال شود.

وی تصریح کرد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی ملاک ارزیابی رؤسای سازمان‌ها و مدیران جهاد کشاورزی است.

به گفته مقام عالی وزارت، برنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است تا رفع تداخلات براساس آن انجام شود و همه استان‌ها باید براساس برنامه ابلاغی اقدام کنند تا پایان سال ۱۴۰۲ فرآیند رفع تداخلات به اتمام برسد.

وی افزود: استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات ندارند باید در ادامه کار فعالیت بیشتری انجام دهند و با برگزاری روزانه جلسات کمیسیون رفع تداخلات موجب تسریع این فرآیند شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای تسریع فرایند رفع تداخلات تأکید کرد و گفت: باید کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها برگزار شود و تصمیمات قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی برای آنها تشریح شود تا طبق تقویم ابلاغی عمل کنند و فرآیند صدور اسناد تسریع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید