Iranian Agriculture News Agency

بیمه بیش از یکصد هزار هکتار از اراضی زراعی وباغی استان در سال جاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان،در نشست ستاد بیمه کشاورزی، از بیمه بیش از یکصد هزار هکتار اراضی زراعی وباغی دراستان در سال جاری تاکنون،خبرداد.

بیمه بیش از یکصد هزار هکتار از اراضی زراعی وباغی استان در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، سیروس بیک بکان،گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون بیش از 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زراعی وبیش از 13 هزار هکتار  از باغات بیمه شده اند.

وی،بابیان اینکه، 90 هزار هکتار بیمه محصولات زراعی به محصولات گندم آبی ودیم،جوآبی ودیم،یونجه،گیاهان علوفه ای ودانه های روغنی اختصاص دارد افزود:با وجود اینکه استان چهارمحال وبختیاری نسبت به استانهای مشابه در رتبه خوبی از لحاظ میزان ودرصد بیمه محصولات کشاورزی می باشد ولی باید در راستای حمایت از فعالان این بخش ترویج واطلاع رسانی با قدرت بیشتری صورت بگیرد.

همچنین،معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی، گفت:خوشبختانه تاکنون 235 میلیارد تومان غرامت به بیمه شدگان این بخش پرداخت شده است وبیمه کشاورزی بیمه ای حمایتی است وهدف دولت وصندوق بیمه کشاورزی حمایت از فعالان در این بخش می باشد.

مهندس رحیمی، با اشاره به اینکه صندوق بیمه تاکنون 60 میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده است ولی 235 میلیارد تومان پرداخت غرامت داشته است افزود: بیمه کشاورزی راهکاری است برای حمایت از بخش کشاورزی وسود اقتصادی برای صندوق بیمه ندارد .

قابل ذکر است:با توجه به عدم تمدید مهلت بیمه کشاورزی، کشاورزان وباغدران در اسرع وقت نسبت به بیمه اقدام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید