Iranian Agriculture News Agency

تکثیر گل های زینتی توسط بانوی مرودشتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز بهره برداری ازگلخانه 300 متری تولید و تکثیر گل های زینتی در روستای فیروزی این شهرستان خبر داد و گفت: این گلخانه توسط یکی از بانوان مدیریت می شود و تعدادی از بانوان روستایی نیز در آن اشتغال دارند.

تکثیر گل های زینتی توسط بانوی مرودشتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان اظهار کرد: در این گلخانه بیش از  5000 گلدان شامل گل های آپارتمانی و گل های مناسب کشت در باغچه تکثیر شده و اماده ارائه به بازار است.

امیریان با بیان اینکه بیش از 70 گونه گیاه زینتی در این گلخانه تکثیر می شود، ابراز کرد: انواع کاکتوس، شفلرا، دیفن باخیا، شمعدانی، یاس، رز، اشرفی، حسن یوسف، گل حنا، فوکوس برگ انجیری و غیره دراین گلخانه کشت و تکثیر می شود.

او بیان کرد: در این گلخانه کوچک مقیاس حدود سه نفر به صورت دائم وپنج نفر به صورت موقت اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه تکثیر و پرورش گل‌های آپارتمانی به وسیله بذر و قلمه انجام می‌شود، افزود: گل های تولیدی در سطح شهرستان و به صورت محلی به فروش می رسد.

امیریان با اذعان به اینکه 236 واحد گلخانه در این شهرستان فعال هستند، تصریح کرد:  حدود 20 واحد از این گلخانه ها توسط بانوان مدیریت می شوند که علاوه بر گل های زینتی انواع نشا صیفی جات نیز تولید می کنند.

وی امکان پایش پارامترهای محیطی، بهره وری بالاتر کاهش مصرف  نهاده های تولید، امکان تولید در تمام فصول سال،  ایجاد اشتغال خصوصا برای بانوان و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی را از جمله مزایای پرورش گل و گیاه زینتی گلخانه ای برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید