Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۰۰ هزار تن گندم با تداوم بارش باران در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بارش باران در فصل زمستان تاکنون را مناسب با کشت گندم دانست و گفت: گندم در ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان کشت و با تدوام بارش باران پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن محصول شده است.

تولید ۱۰۰ هزار تن گندم با تداوم بارش باران در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی با اشاره به تداوم بارش باران و شکرگزاری از این نعمت الهی، اظهار داشت: بارش باران در فصل سرما امسال تاکنون مطلوب بوده است که سبب خوشحالی کشاورزان و بهره‌برداران شده است.

وی با اشاره به کاهش دما هوا در استان بر مدیریت تغذیه در مزارع غلات برای کنترل و کاهش خسارت سرما تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه سطح زیر کشت گندم آبی در استان 15 هزار و 400 هکتار و سطح گندم دیم افزون بر 85 هزار هکتار است لذا برای  بهره‌برداری بهتر از مزارع رعایت موارد الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: کشاورزان باید در روزهای سرد از مصرف کود ازت به‌صورت سرک در مزارع دیم خودداری کنند.

توکلی با بیان اینکه کشاورزان نباید استفاده از کود سرک را به بعد از سرما موکول کنند افزود: در صورتی که سرما ایجاد خسارت در مزرعه کرد در نخستین فرصت محلول‌پاشی با کود ازته با غلظت 3 درصد انجام شود.

وی با بیان اینکه در مزارع آبی بهترین روش برای مبارزه با سرما تغذیه از ابتدای فصل است خاطر نشان کرد: در هنگام سرما تغذیه مزارع کارایی ندارد و نیتروژن اضافی در گیاه سبب حساسیت گندم به سرما می‌شود و باید پس از سرما از ترکیبات غذایی کامل مانند اسیدهای امینه و جلبک‌های دریایی همراه با عناصر غذایی به‌صورت محلول‌پاشی استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بارش باران در فصل زمستان تاکنون را مناسب با کشت و رویش گندم دانست و گفت: گندم در 100 هزار هکتار اراضی استان کشت و با تداوم بارش باران پیش‌بینی تولید 100 هزار تن محصول شده است.

توکلی با بیان اینکه عملیات کشت گندم اراضی استان پایان یافته است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی بخشی از اراضی تحت پوشش کشت گندم قراردادی است و یکی از سیاست‌های تشویقی برای کشت قراردادی گندم تأمین کود‌های پایه تا 50 درصد قیمت تمام شده یارانه‌ای برای گندم‌کاران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید