Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

درصدد استمهال وام «دامدار کارت» هستیم

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: درصدد استمهال وام «دامدار کارت» برای حمایت از دامداران هستیم.

درصدد استمهال وام «دامدار کارت» هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه هیئت دولت به استان یزد در بازدید از باغات پسته شهرستان مروست در جمع کشاورزان این شهرستان، گفت:  با مشکلات کشاورزان و باغداران به واسطه شغل پدرم که کشاورز بوده آشنایی دارم.

وی ادامه داد: کشاورزان ما غیرتمند هستند زیرا دنیا در یکسال اخیر در تامین مواد غذایی دچار مشکل شده  اما کمبودی در کشورمان وجود نداشته است.

ساداتی‌نژاد افزود:  کشاورزی در طبیعت باز است و حوادث قهریه در این حوزه وجود دارد، کشاورزان این منطقه سرمازدگی را مطرح کردند بنابراین کمیته‌ای را توسط معاونت باغبانی در منطقه ایجاد میکنیم و در فرصت باقی مانده  با استفاده از روش های موفق اجرا شده در سایر استان ها به این مهم کمک کنیم.

به گفته وی، استمهال وام را نیز در جلسه با رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد تا تولید باغداران ادامه دار باشد‌.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: درصدد استمهال وام «دامدار کارت» نیز هستیم.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خسارت باغات، افزود: در مورد برق چاه ها و هزینه های آن و تعدیل پروانه چاه ها نیز با وزارت نیرو را نیز مطرح میکنیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تسهیلات به عشایر نیز گفت: در حوزه عشایر نیز دامدار کارت را مجددا راه اندازی کرده‌ایم و ۳ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان  اعتبار در  فاز جدید برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  امیدواریم بتوانیم با مصوبه‌ای تسهیلات جدیدی برای خسارت باغات استان یزد داشته و حداکثر حمایت را داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: برای مرمت قنوات  نیز با توجه به خسارت سیل، اعتباری را در نظر خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید