Iranian Agriculture News Agency

تقید و تعهد به آموزه های دینی لازمه مطالبه گری زنان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: زمانی یک بانو می تواند مطالبه گر جایگاه خود در مباحث ارزشی و دینی باشد که نسبت به آموزه های دینی و مکتبی تقید و تعهد داشته باشد.

تقید و تعهد به آموزه های دینی لازمه مطالبه گری زنان

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر گفت: در جوامع غربی و جوامعی که با تفکر اسلامی آشنا نیستند محدودیت ها و نگاه منفی به زنان وجود دارد که منجر به این می شود بانوان این جوامع برای اینکه مورد توجه قرار بگیرند افعالی را انجام دهند که با ارزش والای مادری و زن بودن منافات دارد.

حجت الاسلام والمسلیمن عبدالامیر رجب پور با بیان اینکه در آموزه های دینی زن  جایگاه و مقام و مسئولیت خود را دارا می باشد و به کسی برای گرفتن مسئولیت سیاسی و فرهنگی نیازی ندارد افزود: دین مبین اسلام حریت و حرمت برای زنان قائل شده است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) پس از فوت پیامبر اکرم (ص) در تحولات اجتماعی و سیاسی پیرامون خود نقش اول را دارد در حالیکه یک مادر بوده و کرامت یک زن را نیز حفظ کرده است.

رجب پور تصریح نمود: تحلیل گران تاریخی عوامل موثر در توسعه تفکرات الهی و اسلامی که باعث رشد اسلام در سرزمین های مختلف شد را رشادت های حضرت علی (ع) و حمایت های بی دریغ حضرت خدیجه می دانند.

وی اضافه کرد: فقدان حمایت گری حضرت خدیجه یکی از دلایل مهم در مهاجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه است.

رجب پور اظهار داشت: زمانی یک بانو می تواند مطالبه گر جایگاه خود در مباحث ارزشی و دینی باشد که  نسبت به آموزه های دینی و مکتبی تقید و تعهد داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید