Iranian Agriculture News Agency

برزعلی:

سازمان پنبه در استان گلستان احیا میشود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از احیای سازمان پنبه در استان گلستان خبر داد.

سازمان پنبه در استان گلستان احیا میشود

"محمد برزعلی" رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه جامع کشاورزی با حضور در غرفه ستادی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایانا، افزایش بهره وری و کشت قراردادی را از برنامه های خوبی دانست که در وزارت جهاد کشاورزی در دولت مردمی طراحی، پی ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی می‌تواند کشور را در حوزه‌های مهمی مثل امنیت و اقتدار غذایی کشور را ارتقاء دهد.

به گفته وی، استان گلستان یکی از استان های اصلی تولیدکننده غلات به ویژه گندم در کشور است و در سال زراعی 1401 با تولید یک میلیون و پنجاه هزار تن گندم، در کشت قراردادی جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان  با اشاره به اینکه تولید پنبه در برنامه زراعتی سال جاری این استان در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: توسعه زراعت پنبه به عنوان یک گیاه صنعتی که بیش از 150 نوع محصول از آن ساخته می شود و در تولید الیاف، نساجتی، صنایع شیمیایی و نظامی از آن استفاده می‌شود؛ می تواند پایگاه و سکویی برای افزایش اشتغال و زنجیره ارزش پنبه استان گلستان باشد.

وی از احیای سازمان پنبه در استان گلستان خبر داد و گفت: ما به دنبال افزایش سطح زیر کشت پنبه در استان گلستان هستیم؛ در این راستا تا کنون توانستیم با تشویق و دادن تسهیلات به زارعین، سطح زیر کشت پنبه را از 17 هزار هتکار به 20 هزار و هفتصد هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با استقرار یک کارخانه نساجی در استان گلستان در حال تکمیل زنجیره ارزش این محصول در استان هستیم

وی گفت: زهکشی اراضی حدود 280 هزار هکتار از اراضی استان گلستان را برنامه ریزی شده که بیش از 108 هزار هکتار آن تکمیل و تحویل بهره برداران شده است.

برزعلی تسریع و نوسازی و ایجاد آب بندها در استان گلستان را ضروری خواند و افزود: با افزایش عملکرد و راندمان مصرف تولید و  انتقال آب با تعبیه فناوری های جدید در حوزه آبیاری های تحت فشار  و استفاده از روش های نوین انتقال آب دست پیدا کینم تا به افزایش بهره وری در استفاده از منابع و نهاده ها داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید