Iranian Agriculture News Agency

نظام صنفی کارهای کشاورزی در بیضا تشکیل می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با توجه به نوپا بودن این شهرستان نظام صنفی کارهای کشاورزی در بیضا تشکیل و بستر عضویت 9 هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی در آن فراهم می شود.

نظام صنفی کارهای کشاورزی در بیضا تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه با تعامل مدیریت جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی نظام صنفی کارهای کشاورزی در شهرستان بیضا راه اندازی می شود، تصریح کرد: پیش از این 2500 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان عضو نظام صنفی شهرستان های همجوار شده اند که امکان انتقال پرونده این دسته از کشاورزان به محل جدید فراهم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با راه اندازی نظام صنفی از تردد و مراجعه بهره برداران به شهرستان های مجاور برای صدور و تمدید پروانه فعالیت کشاورزی کاسته می شود، اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی به عنوان بزرگ ترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی شناخته می شود.

به گفته وی؛ نظام صنفی کارهای کشاورزی در راستای دفاع از حقوق و منافع صنفی کشاورزان و تولیدکنندگان، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و دفاع از حقوق شغلی، تامین امکانات و خدمات اجتماعی تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی فعالیت می کند.

او بیان کرد: برخورداری از بیمه تامین اجتماعی، صدور مجوز فعالیت های بخش کشاورزی، نظارت و کنترل بر تولید، فروش و صادرات محصول و ارتقا دانش، آگاهی و مهارت کشاورزان از دیگر مزایای تشکیل نظام های صنفی کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید