Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از دو سامانه "رَهکار" و "خرید خوب" توسط وزیر جهاد کشاورزی در غرفه مرکز بسیج

مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی، گفت: وزیر جهاد کشاورزی از دو سامانه "رَهکار" و "خرید خوب" که توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده است، رونمایی کرد.

رونمایی از دو سامانه "رَهکار" و "خرید خوب" توسط وزیر جهاد کشاورزی در غرفه مرکز بسیج

به گزارش خبرنگار ایانا، مهرداد پاکار مشاور وزیر و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جامع کشاورزی با حضور در غرفه ستادی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایانا، از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.

مهرداد پاکار اظهار کرد: امسال اولین دوره حضور بسیج در نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی است؛ پیام این حرکت این است که بسیج وزارت جهاد کشاورزی در همه زمینه‌ها پای کار ماموریت‌های وزارت راهبردی جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از غرفه بسیج وزارت جهادکشاورزی در این نمایشگاه، از دو سامانه "رَهکار" و "خرید خوب" این مرکز رونمایی کرد.

پاکار، هدف از راه‌اندازی این سامانه‌ها را رصد، نظارت هوشمند و قرار دادن اطلاعات بروز و دقیق در اختیار مردم و مسئولان عنوان کرد.

وی یادآور شد:۹۵۰۰ نفر از بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی همزمان با اصلاح قیمت‌ها و حذف ارز ترجیحی پا به میدان نظارت بر کالاهای اساسی گذاشتند.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: ما امروز با مردمی سازی و هوشمندسازی نظارت، یک گام به جلو برداشتیم.

وی تصریح کرد: سامانه خرید خوب که شعار آن "نظارت هوشمند، فروشگاه منصف، انتخاب دقیق و خرید خوب" است، برای عموم مردم طراحی شده  و با نظارت هوشمند، فروشگاه‌هایی که قیمت‌ منصفانه تری دارند را به شهروندان معرفی می‌کند.

پاکار خاطر نشان کرد: سامانه رهکار که مخفف "رصد هوشمند کشاورزی ایران" است، می‌تواند بازوی توانمد اجرای الگوی کشت باشد؛ این سامانه به تصمیم گیری مدیران عالی کمک می‌کند و جدیدترین اطلاعات و نمودار ها را در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار می‌دهد.

 

گفتنی است؛ ۱۵ جلد از کتب تخصصی که توسط بسیجیان جامعه مهندسین کشاورزی تدوین شده نیز در این غرفه رونمایی شد و در معرض عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید