Iranian Agriculture News Agency

بزرگداشت دهه فجر اقتدار و همبستگی ملی و پشتیبانی مردم از انقلاب را به رخ تمام دشمنان خواهد کشید

تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی نیاز امروز جامعه و کشور است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی نیاز امروز جامعه و کشور است.

تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی نیاز امروز جامعه و کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:  با توجه به تلاش های دشمن در قالب جنگ ترکیبی برای ایجاد یأس و نا امیدی در میان جوانان و نوجوانان و بی هویت نمودن آنان، جهاد تبیین موضوع پر اهمیتی در راستای مقابله با این هدف و تبیین دستاوردهای 44 ساله و آشنایی با افکار و اندیشه های رهبران نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین میکائیل اسکندری در جلسه کمیته روستائی وعشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با  گرامیداشت سالگرد قیام مردم قم در 19 دیماه  و تشکر از حضور برادران و خواهران زحمتکش در عرصه جهاد کشاورزی و تلاش های مسئولین کمیته های شهرستانی و مرکز استان به ویژه از حجت الاسلام نجفی در جهت پیشبرد برنامه های دهه فجر گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در قالب کمیته روستایی و عشایری 3 مجموعه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی دارد که در بخش روستایی با حجت الاسلام نجفی مسدول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و در بخش کمیته عشایری با آقای آل هاشم مدیرکل امور عشایر و آقای فتحی به عنوان عضو اصلی کمیته همکاری می کند و با توجه به گستردگی فعالیت های جهاد کشاورزی انتظار می رود کمیته روستایی و عشایری در میان کمیته های برتر قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: با توجه به تلاش های دشمن در قالب جنگ ترکیبی برای ایجاد یأس و نا امیدی در میان جوانان و نوجوانان و بی هویت نمودن آنان، جهاد تبیین موضوع پر اهمیتی در راستای مقابله با این هدف و تبیین دستاوردهای 44 ساله و آشنایی با افکار و اندیشه های رهبران نظام مقدس جمهوری اسلامی است. توجه به گام دوم انقلاب موضوع دیگری است که روئسای کمیته ها و اعضای ستاد  و مسئولین شهرستانی باید مدنظر قرار دهند. چرا که  در جنگ ترکیبی اشغال جایگاه ولایت و دور نمودن جوانان از انقلاب هدف دشمنان است.

وی افزود: با توجه به ویژگی و شعار دولت سیزدهم و رویکرد آن تمامی برنامه ها  باید مردمی بوده و از سوی مردم اجرا شود و فقط هدایت آنها توسط مسئولین صورت گیرد. از آنجاییکه جهادکشاورزی همواره با مردم و روستاها همراه است مردمی بودن برنامه ها مورد انتظار خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیاز امروز جامعه و کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی گفت: از آنجاییکه تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی نیاز امروز جامعه و کشور است، برای برگزاری برنامه های دهه فجر امسال باید تلاش مضاعفی صورت گیرد. مسئولیت برگزاری کمیته روستایی و عشایری دهه فجر استان که قبلا برعهده مدیرکل امور روستایی استانداری بوده است در طی 4 یا 5 سال اخیر بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان محول گردیده است. از آنجاییکه تعداد روستاهای استان زیاد است کمیته روستایی و عشایری وظیفه سنگینی بر دوش دارد؛ چرا که برنامه ریزی و اجرای برنامه ها نیرو و پتانسیل و همکاری فراوانی را طلب می نماید.

وی با اشاره به اینکه دستور العمل اجرایی کمیته روستایی و عشایری استان جهت برنامه های ایام دهه فجر بصورت کشوری ابلاغ می گردد و از هفته قبل کلیات برنامه های مدنظر کمیته مرکزی به اطلاع استانها رسیده گفت: اعضای اصلی کمیته روستایی و عشایری استان شامل وزارت بهداشت، اداره تعاون و کار، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرمانداری، بسیج اقشار و سازندگی، دفتر تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و ایثارگران و در داخل سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن شامل اداره کل دامپزشکی، اداره کل امور عشایر، اداره کل تعاون روستایی، سازمان جنگل ها، نظام صنفی و سازمان نظام مهندسی می باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد: در ترکیب کمیته روستایی و عشایری مهندس شفیعی به عنوان مدیر اجرایی و مهندس رئیسی، خانم کریمی، مهندس گوزلی، حجت الاسلام رضایی و مدیر اداره کل تعاون روستایی تصمیم گیران کمیته در سطح استان هستند و انتظارتی که از هر یک از اعضا می رود مشخص و اعلام شده است. در شهرستان ها نیز مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها به عنوان رئیس کمیته شهرستان تعیین شده است که باید یک نفر را به عنوان دبیر اجرایی و یک نفر به عنوان رابط خواهران معرفی کنند و در اجرای برنامه های فرهنگی از ظرفیت روحانیون مشغول در مدیریت شهرستان ها بهره ببرند.

وی با اعلام اینکه تداوم برنامه ها از 10 الی 27 بهمن خواهد بود، افزود: افتتاح یا کلنگ زنی پروژه های عمرانی، تبلیغات محیطی گسترده، تبیین شعارها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مسابقات قرآن در مناطق روستایی و عشایری، برگزاری جشن انقلاب، برگزاری جشنواره غذای سنتی و عرضه محصولات کشاورزی و توانمندی های زنان روستایی و عشایری، برگزاری شب خاطره، غبار روبی مزار و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات ورزشی، پخش صدای الله اکبر و سرودهای انقلابی از مدیریت شهرستان و مساجد، ویزیت رایگان دام ها، معرفی افراد انقلابی روستایی و حضور گروه های جهادی و همکاری با بسیج سازندگی از جمله برنامه های پیش بینی شده کمیته برای بزرگداشت ایام دهه فجر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: بزرگداشت دهه فجر اقتدار و همبستگی ملی و پشتیبانی مردم از انقلاب را به رخ تمام دشمنان خواهد کشید.

شهرام شفیعی گفت: انقلاب اسلامی جزو اثرگذارترین انقلاب های جهان است که تمام معادلات جهانی را بر هم زده، به نفع اسلام و جهان اسلام حرکت می نماید. هدف معمار کبیر انقلاب آزادی مستضعفان از زیر یوغ استکبار بود تا بدون حضور استکبار جهانی در منطقه آزادی و استقلال محقق شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری اجرای برنامه های گرامیداشت دهه فجر در روستاها باید رنگ و بوی مردمی داشته باشد و خود مردم مجری برنامه ها باشند و کمیته روستایی و عشایری نقش هدایت کننده داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در اجرای برنامه ها باید به معرفی دستاوردهای انقلاب پرداخته شده و برنامه های شاخصی که در بخش های روستایی اتفاق افتاده معرفی شده و با دوران قبل از انقلاب مقایسه شود.

 وی تصریح کرد: به دهه فجر امسال باید بصورت ویژه ای نگاه شود زیرا این بزرگداشت این دهه اقتدار و همبستگی ملی و پشتیبانی مردم از انقلاب را به رخ تمام دشمنان خواهد کشید.

گفتنی است در پایان این جلسه احکام اعضای کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اهدا شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید