Iranian Agriculture News Agency

پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در سطح 200 هکتار در منطقه عبدالله آباد شهرستان سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت : پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در سطح 200 هکتار در منطقه عبدالله آباد شهرستان سرخه با هزینه بالغ بر 720 میلیون ریال به صورت پیمانی و توسط بخش خصوصی امسال اجرا شد.

پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در سطح 200 هکتار در منطقه عبدالله آباد شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مرتضی شیر علی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه  اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی‌های آبگیر احداث می‌شود، کنترل هرزآب‌های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی بذور گیاهان بیابانی خصوصا گونه تاغ مطرح کرد.

وی عنوان کرد: جلوگیری از فرسایش باد، تثبیت خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه‌های روان به مناطق مسکونی و ابنیه فنی موجود در منطقه، احیاء پوشش گیاهی و تعدیل، تلطیف آب‌وهوای منطقه از مهم‌ترین نتایج حاصل از اجرای طرح‌های مذکور در این شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: نظر به اهمیت کنوانسیون بین المللی بیابان زدایی در ایجاد عزمی بین المللی جهت مقابله با بیابان زایی در جهان و در راستای اجرای معاهدات این کنوانسیون ، دفتر تثبیت شن و بیابان زدائی ، اقدام به شناسایی مناطق بیابانی بحرانی در کشور نمود و با تهیه طرح اجرایی مدیریت مناطق بیابانی به مقابله با بیابانزایی و اثرات نامطلوب آن پرداخت. منطقه عبدالله آباد در مجاورت کویر و از توابع شهرستان سرخه ، یکی از این مناطق بیابانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید