Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران خبر داد:

تشکیل ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اولین جلسه این ستاد صبح امروز با حضور بخش های مردمی برگزار شد که یک نهضت ملی و مردمی در کشور محسوب می شود.

تشکیل ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین نمایشگاه جامع کشاورزی و نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های دامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور به یک نمایشگاه جامع در بخش کشاورزی نیاز دارد و این نمایشگاه برای عرضه تولیدات با کیفیت ایرانی و توسعه صادرات بسیار حائز اهمیت است، از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از نمایشگاه های کشاورزی است.

ساداتی نژاد با اشاره به افزایش تولید در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش در تمام حوزه های کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات رقم خورده است. 

وی ابراز امیدواری کرد: در فصل زراعی پیش رو بهتر از سال گذشته رشد تولید داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دغدغه کشاورزان تولید محصول با کیفیت است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی ماموریت دارد تا غذای سالم، با کیفیت، ارزان و با منشاء داخلی را تامین کند لذا در حوزه سلامت یکی از دغدغه های ما کیفیت سموم و کود است. 

وی افزود: در حوزه سلامت نشانی را سازمان تحقیقات معرفی کرده به نام نشان سلامت تات و تلاش می‌کند که محصولات کشاورزی و عاری از باقیمانده سموم به مردم ارائه کند.

ساداتی نژاد در رابطه با تولید رقم جدید برنج گفت: پس از یکسال تحقیقات محصول برنج با مدیریت تلفیقی توسط سازمان تات تولید شده است، همچنین با شناسنامه دار کردن بسترهای تولید محصول با کیفیت و سالم در اختیار مردم قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه کشت قراردادی در کشور عنوان کرد: در تولید قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار گذشته ایم و امیدواریم سال آینده با قدرت بیشتر کشاورزی قراردادی را اجرا کنیم. 

وی تصریح کرد: روز جمعه در استان قزوین جشن سند دار شدن اراضی کشاورزی در دو روستای این استان برگزار شد که این جشن به منظور رقابت در استان ها انجام می شود. این جشن سند دار کردن اراضی در روستا، شهر، شهرستان و استان مستمر انجام خواهد شد تا تمام اراضی کشاورزی سنددار شوند.

ساداتی نژاد از برگزاری ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اولین جلسه این ستاد صبح امروز با حضور بخش های مردمی برگزار شد، کاشت یک میلیارد اصله نهال با کمک بخش های مردمی یک نهضت ملی و مردمی است و امیدواریم در اسفندماه و همزمان با روز ملی درختکاری در سراسر کشور آغاز شود و مردم در این طرح مشارکت کنند.

ساداتی نژاد در پایان عنوان کرد: به دنبال واگذاری امور به اتحادیه ها هستیم و کار را با واگذاری تنظیم بازار مرغ شروع کرده ایم، امیدواریم اتحادیه ها بتوانند با قدرت عرصه تولید و توزیع را به پیش ببرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید