Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات استان خبر داد:

راه اندازی نخستین مزرعه مکانیزه تولید ماهیان گرم آبی کشور در ایلام

 مدیر شیلات ایلام با بیان اینکه نخستین مزرعه مکانیزه تولید ماهیان گرم آبی کشور در ایلام راه اندازی شد، گفت: این مزرعه به همت بخش خصوصی و با مشارکت فنی و حرفه‌ای ایلام در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان ایلام راه اندازی شده است.

راه اندازی نخستین مزرعه مکانیزه تولید ماهیان گرم آبی کشور در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در  ایلام؛ رضا سلیمانی با اشاره به اینکه این مرزعه در سه استخر با ذخیره ۱۰۰ هزار لیتر آب، راه اندازی شده است، اظهار داشت: این مزرعه ظرفیت تولید ۱۵ هزار قطعه ماهی و در پایان دوره حدود هشت تن خروجی تولید دارد.

وی افزود: این مزرعه اولین مزرعه تمام مکانیزه کشور است که در آن از تجهیزات نوین بومی استفاده می شود. مدیر شیلات ایلام با اشاره به مزایای این طرح نسبت به طرح‌های مشابه یادآور شد: با وجود تصفیه خانه آب، تا پایان دوره شش ماهه میزان مصرف آب ثابت است و هدر رفت آب نداریم.

سلیمانی با بیان اینکه آب این مزرعه،بعد از پایان دوره تولید، مصارف دیگری هم دارد ،اضافه کرد: به دلیل وجود املاح مغذی از جمله امونیاک، این آب به جای کود شیمایی در زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌ها نیز استفاده می شود.

وی با اشاره به اهداف آموزشی این طرح خاطرنشان ساخت: در طول سال ۵۵ نفر به صورت عملی این حرفه را یاد گرفته و پس از اخذ مدرک راهی، بازار کار می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید