Iranian Agriculture News Agency

پویش کشت بذر بادام کوهی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پویش نذر سبز مادری با کشت بذر بادام کوهی در اراضی ملی استان با مشارکت طلاب و روحانیون آغاز شد.

پویش کشت بذر بادام کوهی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، گفت: پویش نذر سبز مادری با کشت بذر بادام کوهی در اراضی ملی استان با مشارکت طلاب و روحانیون آغاز شد.

 حسینی،افزود: این پویش در راستای تفاهم‌نامه بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه، طلاب، مبلغان و روحانیون کشور با هدف توسعه و ترویج منابع طبیعی و حفظ پوشش جنگلی شکل گرفته است و با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای در استان بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه و اوقاف و امور خیریه این پویش وارد مرحله اجرا شده است.

وی، ادامه داد: این پویش با کشت بذر بادام کوهی در اراضی ملی استان آغاز شده است و با فراهم کردن مقدمات این اقدام، اراضی ملی مناسب برای اجرای این طرح در حال شناسایی است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در همین راستا زمین‌های ملی در مجاورت بقاع متبرکه و امامزادگان و زمین‌های ملی دیگری که قابلیت کشت بذر بادام کوهی را دارند و معارض نداشته باشد ،به این منظور اختصاص داده می‌شود و محدودیتی وجود ندارد.

حسینی ،حفظ خاک و پوشش گیاهی و توسعه جنگل را از مهمترین اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر این با کشت درخت بادام کوهی در زمین‌های مجاوز بقاع متبرکه می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری و فضای سبز برای مسافران و گردشگران بهره گرفت

وی خاطرنشان کرد: درخت بادام کوهی با شرایط خشکسالی بسیار سازگار است و در سال‌های ابتدایی ثمردهی، مغز بادام‌ها تلخ است اما پس از ۲ سال می‌توان این درختان را پیوند زد و از جنبه اقتصادی آن نیز بهره گرفت.

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهترین فصل برای کشت بذر بادام کوهی زمستان است، افزود: کشت بذر بادام از هفته آینده در استان آغاز می‌شود.

قابل ذکر است،۸۲ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده که ۲۰ درصد آن جنگل و ۶۲ درصد آن مراتع است.

همچنین بخشی از جنگل‌های زاگرس در این استان قرار دارد که طی سه دهه اخیر با تخریب ۳۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها، سطح جنگل‌های زاگرس در این استان از ۳۴۰ هزار هکتار به ۳۱۵ هزار هکتار کاهش یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید