Iranian Agriculture News Agency

تقویت حوزه شیلات خوزستان با فعال کردن بخش خصوصی و احیاء پروژه ها ی نیمه راکد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در بازدید از مرکز بازسازی ذخایر ماهیان شهید ملکی اهواز، راهکارهای اساسی در تقویت حوزه شیلات را فعال کردن بخش خصوصی، به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام و احیا کردن پروژه های راکد عنوان کرد.

تقویت حوزه شیلات خوزستان با فعال کردن بخش خصوصی و احیاء پروژه ها ی نیمه راکد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، به همراه مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، مهدی دهقانی، مدیرکل امور استان ها و مجلس سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات استان و تعدادی از مسئولان استانی از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز بازدید کردند.

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه ۳۳ درصد آبهای جاری کشور در خوزستان است افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد آب باید به آن توجه شود شیلات است، چه در بخش پرورش و چه در بخش صید، در مورد پرورش توجه ویژه به تحقیقات است که بتوانیم در جهت اقتصادی کردن شیلات و صادرات به کشورهای حوزه ی خلیج فارس گام برداریم.

به گفته فتوحی افزایش تولید، بهره برداری و بهره وری مناسب در این زمینه با تحقیقات مناسب می تواند رقم بخورد.

وی با بیان اینکه مرکز بازسازی ذخایر ماهیان شهید ملکی اهواز می تواند پایگاه امیدی در جهت توسعه ی شیلات در استان خوزستان باشد، گفت: با توجه ویژه به این مرکز و همراهی سازمان های مرتبط از جمله آب، برق، سازمان برنامه، بانک ها و... به شیلات می توان به یکی از اهداف یعنی به ثمر رساندن طرح جامع شیلات و رساندن آن به پانصد هزار تن در پایان دولت سیزدهم رسید.

فتوحی در ادامه تصریح نمود: فعال کردن بخش خصوصی، به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام و احیا کردن پروژه های راکد یکی از راهکارهای اساسی در تقویت این بخش می تواند باشد.

وی در خصوص پرداخت اعتبارات در بخش شیلات عنوان کرد: با جلساتی که جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط برگزار شده و خواهد شد، از محل های مرتبط تسهیلات لازم توسط بانکها در اختیار بخش شیلات قرار خواهد گرفت، تا این بخش بیش از پیش رونق بگیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید