Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

دشت قزوین بایستی در کشاورزی پایدار پیشگام باشد

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: دشت قزوین بایستی در کشاورزی پایدار پیشگام باشد بنابراین برای احیای دشت قزوین تلاش شود.

دشت قزوین بایستی در کشاورزی پایدار پیشگام باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد حسین عطایی در نشست قرارگاه صدور اسناد کشاورزی که با حضور ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، اعلایی استاندار قزوین، بابایی رئیس ثبت اسناد و املاک کشور، افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور، محمدبیگی، سیاهکلی، عباس پور و رحمانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شعبانی رئیس دادگستری استان و مدیران کل دستگاههای استان در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: بی تردید آغاز کشاورزی نو و مدرن از استان قزوین بوده که امیدواریم با پشتیبانی و حمایت وزارت متبوع بتوانیم به واقع به منصه ظهور برسانیم.

وی اظهار داشت: با همکاری معاونت عمرانی استانداری بحث ویژه احیای دشت قزوین را در دستور کار داریم و اعتقاد بر این است که دشت قزوین که آغاز کننده کشاورزی نوین بوده بایستی تلاش شود تا احیا شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای کشاورزی  دشت قزوین گفت:در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین نیز اذعان داشتندکه مقام معظم رهبری تاکید بر توسعه بخش کشاورزی و احیای این دشت را دارند.

عطایی اضافه کرد: دشت قزوین تقریبا در کشور جزو یک یا دومین دشت یکپارچه کشور محسوب می شود و یکپارچگی جزو ویژگی های این دشت محسوب می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: قزوین در اجرای طرح جامع حدنگاری و کاداستر اراضی و رفع تداخلات اراضی در کشور که از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود رتبه نخست را دارد.

وی اظهار داشت: روش های جدید تامین مالی، یکپارچه سازی مدیریت آب و سیاست های ویژه ابلاغی از جمله در رفع تداخلات و اصلاح الگوی کشت از جمله مواردی هستند که با تکیه بر آنها می توانیم احیای دشت قزوین را عملیاتی کنیم.

عطایی به اقدامات مهم این سازمان طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: قزوین در حوزه کشت قراردادی، خرید تضمینی مرغ از مرغداران، پیشبرد اهداف تعیین شده در حوزه آرد و نان قزوین در سطح ملی پیشتاز بوده و در رفع تداخلات اراضی و حدنگاری که به تثبیت مالکیت اراضی و کشاورزی پایدار و جلوگیری از خرد شدن اراضی کمک می کند نیز رتبه نخست را دارد.

وی ضمن از حضور وزیر جهاد کشاورزی برای بار دوم  در استان قزوین در سال جاری که پشتیبانی و دلگرمی برای استان است قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید