Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

فارس پیشرو در پرداخت زکات است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه مردم این استان استقبال خوبی برای پرداخت زکات دارند، از این جهت ما در بین استان های کشور تقریباً استان اول هستیم، گفت: تولیدات کشاورزی استان فارس زیاد است ولی به تناسب تولیدات مردم هم زکات را پرداخت می کنند البته به آنها یادآوری می شود که این وظیفه را دارند.

فارس پیشرو در پرداخت زکات است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در شیراز برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره عمدتاً در جهت ترویج مسئله زکات است که بالاخره وقتی واجب دینی می خواهد انجام بگیرد قاعدتاً باید ما تبلیغات و کارهای ترویجی مناسب خود را انجام دهیم که الحمدالله برنامه ریزی شده است و این حرکت شکل می گیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه موارد مصرف زکات در قرآن کریم ذکر شده است و اولین مورد مصرف آن فقرا و مساکین هستند، اضافه کرد: همچنین در رابطه با فی سبیل الله، یعنی عمده نیازهای اجتماعی که عموم مردم به آن نیاز دارند و از جاهای دیگر تامین نمی شود با هزینه هایی که از زکات است تهیه کنند و انجام دهند.

وی افزود: برای این قضیه به حمدالله برنامه ریزی هایی از طریق کمیته امداد انجام شده است و وزارت جهاد کشاورزی به این دلیل که عمده چیزهایی که زکات به آن تعلق می گیرد جزو محصولات کشاورزی است، همکاری نزدیکی دارد.

دژکام با اشاره به اینکه همه تعالیم دین به توحید بر می گردد و به تعبیر علامه طباطبایی دین بسط و توزیع لا اله الا الله می شود، اظهار کرد: این نگاه توحیدی را ما باید در دنیا منتشر کنیم طرف مقابل ما مشرک است ما موحد هستیم.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی امتحان می شود چه کسی پای کار خدا ایستاده،اینجا ایستادگی مهم است از خدا مغفرت بطلبید و محکم بیاستید وای بر مشرکان، مشرکان کسانی که زکات نمی دهند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در روایات آمده هرکس یک قیراط از زکات را منع نماید اگر بمیرد مخیر می کنند او را که یا یهودی و یا نصرانی بمیرد یعنی اگر کسی ذره ای از زکات را منع کند موقع مردن مسلمان نمی میرد مشرک است این خیلی سنگین است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید