Iranian Agriculture News Agency

حدود ۷۰ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان گفت: ۶۹ هزار و ۷۰۰ تن نهاده دام و طیور در ۹ ماهه سال جاری بین واحدهای دامداری و مرغداری استان توزیع شد.

حدود ۷۰ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد
 
 به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان  حسام فتحیانی  اظهار کرد: خوراک دام و طیور مورد نیاز استان، در راستای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان و همچنین مصرف کنندگان، توسط این شرکت تهیه و توزیع می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن ذرت، ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن کنجاله سویا و هفت هزار و ۴۰۰ تن جو بین مرغداران و دامداران استان توزیع شد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان با اشاره به اینکه ذخایر پشتیبانی امور دام استان در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: هر زمان که مازاد تولید داشته باشیم اقدام به خرید حمایتی از مرغداران و دامداران می کنیم.

فتحیانی یادآور شد: در زمان های ضروری هم محصولات خریداری شده را به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت به بازار عرضه می کنیم که این مهم در راستای تنظیم بازار انجام می شود.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان اظهار کرد: از هفتم آذر سال جاری که به دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب آن در بازار بودیم اقدام به خرید مرغ از مرغداران استان کردیم که تاکنون افزون‌بر ۳۰۰ تن خرید انجام دادیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید