Iranian Agriculture News Agency

یک مزرعه پرورش میگو در خنج احداث می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: مجوز تاسیس یک مزرعه پرورش میگوی وانامی برای اولین بار در استان فارس و شهرستان خنج صادر شده است که عملیات ساخت و ساز این واحد در حال حاضر آغاز شده است.

یک مزرعه پرورش میگو در خنج احداث می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور تصریح کرد: واحد پرورش میگوی مذکور در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع، ظرفیت اسمی ده تن در سال و سرمایه گذاری بیش از 5 میلیارد تومانی در روستای چاه طلا از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج احداث می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تامین آب طرح پرورش میگوی وانامی با استاندارد های مناسب امری حیاتی است، اظهار کرد: آب مورد نیاز طرح از یک چشمه با شوری 11 گرم در لیتر تامین خواهد شد؛ در حال حاضر عملیات خاکبرداری، تسطیح، ساخت دیواره ها و طراحی حوضچه آرامش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود احداث طرح مذکور در صورت وجود شرایط مطلوب جوی تا اواسط اسفند ماه سال جاری پایان یابد، افزود: در سال 1402 عملیات رهاسازی پست لارو و شروع دوره پرورش در این مزرعه آغاز خواهد شد.

علی پور اضافه کرد: با تجهیز این واحد به تجهیزات به روز و به کار گیری روش های نوین می توان ظرفیت تولید در هر دوره به 20 تن رساند که به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است.

ایانا فارس می افزاید: میگـــوی وانــــامی بومی سواحل غربـی آمریکـای لاتـین در اقیانوس آرام از پرو در جنوب تـا سـواحل مکزیـک در شمال است، از ویژگی های بارز و نقاط قوت پرورشی میگـوی وانـامی، سرعت رسیدن به وزن 20 گرم و رشد ویـژه سه گرم در هر هفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید