Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور تاکید کرد:

رضامندی تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید مورد توجه باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه ارتباط موثر و سازنده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دیگر تشکل ها مد نظر است و این سازمان خود را موظف به آن می داند، گفت: ماحصل همه‌ی کارهایی که انجام می شود باید رضامندی تولیدکننده را در بر داشته باشد.

رضامندی تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست معرفی پایگاه برخط اطلاعات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: یک دیتابیس خیلی خوبی توسط نظام مهندسی طراحی شده که کار بسیار ارزشمندی بوده که به تفکیک استان‌ها مشخص کرده و داده‌های توصیفی و داشبورد های مدیریتی در اختیار کاربر می گذارد و نشان می دهد در چه وضعیتی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش کشاورزی دارای محدودیت‌هایی هست اما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده بکنیم تا تولید بهتر با بهره‌وری بالاتر و با یک هزینه‌ی کمتری داشته باشیم، اظهار کرد: باید مقوله رضامندی تولید کننده را مد نظر قرار بدهیم و بر اساس آن ببینیم کجا دارای ضعف‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه یک سری اقدامات نوآورانه و فعالیت‌های جدیدی است که توسط سازمان نظام مهندس می تواند انجام شود تا به تحقق امنیت غذایی کمک کند، ابراز کرد: یکی از کارهایی که باید به آن وارد بشویم همین مقوله است تا نقش نظام مهندسی پر رنگ تر از گذشته دیده بشود، همچنین مستند سازی خروجی های ماحصل فعالیت های نظام مهندسی نیز بسیار اثر گذار و مهم است.

او به طور مثال به موضوع اقتصاد آموزش های ترویجی یا به عبارتی اثر بخشی آموزش های ترویجی پرداخت و افزود: باید میزان اثر بخشی آموزش های ترویجی با یک معیار عددی مشخص و گزارش شود که این توانمندی در مجموعه نظام مهندسی و اعضای آن وجود دارد.

دهقان پور با اشاره به نقش نظام مهندسی در کمک به بخش اجرا تاکید کرد: برای اینکه نظام مهندسی کشور نقش آفرینی کند باید پروژه های شاخصی برای خود مشخص نماید، یکی از این پروژه هایی که می تواند از محل فعالیت اعضای سازمان نظام مهندسی محقق شود افزایش ضریب نفوذ دانش در واحد های تولیدی است که می تواند منجر به بالا رفتن سهم بری از دانش و افزایش درآمد اعضای سازمان گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مقوله ی هوشمند سازی بخش کشاورزی و نقش آن در توسعه این بخش نیز پرداخت و گفت: یکی از کارکردهایی که نظام مهندسی می‌تواند داشته باشد در همین مبحث هوشمندسازی هست، ساز و کار و کنشگری نظام مهندسی در این بین را مشخص کنید، به نوعی حوزه فعالیت های شما باید با سیاست های وزارتخانه گره زده شود.

 وی به موضوع دستورالعمل‌هایی که برای صدور مجوزها است و نیازمند به روز رسانی هست گریزی زد و تصریح کرد: به طور مثال قانون جامع نظام دامپروری مربوط به دهه های گذشته است از این رو بر اساس شرایط و تغییراتی که جامعه و کشور ما دارد، دستورالعمل ها نیز باید سازگار با این شرایط باشد، نمی شود شرایط متغیر و پیچیده باشد اما دستورالعمل ها متناسب با سالیان گذشته بماند.

نشست معرفی پایگاه برخط اطلاعات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور محمدجواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، سعید حسن شاهی رئیس جامعه بسیج مهندسین کشاورزی، تعدادی از مسئولین نظام مهندسی کشور و معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید