Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی نیازمند تفکر منسجم و نقشه راه جامع است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه مطالبات جامعه باید با محوریت موضوعات هدفمند پیگیری شود، گفت: مطالبه‌گری در جوامع روشنفکر و فرهیخته به سمت مسائل جزیی رفته است که مجموعه نخبگان استان باید با اطلاعات کافی و درست از محورهای بودجه و موضوعات توسعه‌ای نسبت به تهیه و تدوین برنامه اقدام جدی داشته باشند.

امنیت غذایی نیازمند تفکر منسجم و نقشه راه جامع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست مجمع نمایندگان استان فارس که با حضور استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از طرح و برنامه‌های کلیدی این استان جنبه ملی دارد، افزود: هم‌افزایی و پیشبرد منافع استان با برگزاری جلسات راهبردی در عرصه امنیت غذایی نیازمند تفکر منسجم و نقشه راه جامع است تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی و دامپروری فارس را در حوزه تولید فعال‌تر نماییم.

امام جمعه شیراز در رابطه با اهمیت وحدت‌رویه دولت و مجلس در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه با محوریت توسعه جنوب کشور، اظهار کرد: نمایندگان فارس بایستی محورهای توسعه‌ای مدنظر این استان را با یک نگاه جامع علمی و دقیق در متن قانون لحاظ کنند تا زمینه لازم برای پیشرفت نیز فراهم بشود.

ضرورت نگاه جدی نمایندگان فارس به موضوع امنیت غذایی با هدفگذاری نسبت به تولید بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش از دیگر محورهای مورد بحث این نشست بود که توسط آیت‌الله دژکام بیان شد.

جایگاه فارس در تولید بهینه محصولات کشاورزی و دامپروری ارتقا یابد

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از جلسه با تاکید بر اینکه بایستی جایگاه استان فارس در زمینه تولید بهینه محصولات کشاورزی و دامپروری افزایش پیدا کند، مطرح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم حوزه‌های ماموریتی هر یک از دستگاه‌ها را عرصه امنیت غذایی عملیاتی نماییم.

محمدجوادعسکری با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی و دامپروری باید با نگاه به ظرفیت‌های تمامی استان‌ها در کشور باشد، افزود: برنامه هفتم بایستی متکی بر مسئله‌محوری و تمرکززدایی باشد تا امکان خلق فرصت‌های جدید در موضوعات اقتصادی فراهم شود.

وی؛ اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد مشارکتی را یک نگاه جدید به بخش کشاورزی و دامپروری معرفی کرد و در این زمینه گفت: دانش‌بنیان کردن حوزه‌های تخصصی علاوه بر بهینه‌سازی تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری به میزان قابل توجهی در اجرایی کردن قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه حاکم در بخش کشاورزی و دامپروری استان باید در تکمیل زنجیره‌‌ ارزش تولید محصولات باشد، اظهار کرد: ارتقاء زیرساخت‌ها و تامین اعتبارات لازم به منظور ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در فارس یکی از اولویت‌های اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود که علاوه بر ارزش افزوده محصولات به رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی استان نیز کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید